Sova på hotell

Skriv svar
_lill

Sova på hotell

Inlägg av _lill »

Hej!
Jag och min lilla flicka ska ut och resa (igen!). Världens bästa resesällskap är hon :) Vi ska hyra bil tillsammans med min syster som och köra runt en del på dagarna och bo 3 nätter på ett vandrarhem. När vi är hos min syster har vi sovit i dubbelsäng och jag har frångått rutinerna genom att ligga med henne i sängen tills hon somnar och sen tassa ut. Det har gått bra även om det har tagit ganska lång tid för henne att somna, men jag kan förstå att hon inte vill somna ensam i en dubbelsäng.

Den här gången ska vi ju bo på vandrarhem 3 nätter också som sagt. Jag läste i en annan tråd om resesäng och mörkläggningstyger och det lät ju jättebra för en liten. Men tyvärr ska vi flyga och kan inte släpa med oss alla grejer utan jag tänker att hon får sova i en vanlig säng, men HUR gör man för att få henne att somna i någotsånär tid? På ett vandrarhem kan vi ju inte tassa ut när hon har somnat heller... blir det att vi får släka tidigt vi också och eventuellt krypa in på badrummet när hon har somnat eller har ni några tips :) Vi har faktiskt aldrig bott på hotell hittills.
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
videunge

Re: Sova på hotell

Inlägg av videunge »

Hej

blomspruta (eller handen) vatten på rutan och sen aluminiumfolie direkt på. blir kooolsvart 8) . Sen kan man lägga en handduk i dörrspringan om det glipar i ljus där. Det är vad jag spontant kommer på :D

lycka till :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Bellan

Inlägg av Bellan »

En liten tanke...
Brukar inte vandrarhem ha något allmänt rum/kök där man kan sitta. Om dom har det skulle jag mörklägga, natta dottern och sen ta med en babyvakt så du kan höra henne men inte behöva gå och lägga dig samtidigt. Lite som hemma fast smyga in och sova i samma rum sen.
Har inte testat just det här själv men vi har haft besök av kompisar som lät sina barn sova i vår gäststuga (föräldrarna sov också där men la sig inte samtidigt) och sen haft babyvakt på när vi vuxna var i vårt hus en lite bit bort resten av kvällen. Dom visade sina döttrar ca 6 och 8 år att mamma och pappa kunde höra dom om dom ropade innan.
Bara en liten tanke :D
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
_lill

Inlägg av _lill »

Hej och tack för era svar!

Jag kanske var lite otydlig... mörkläggningen är inget problem, hon behöver inte särskilt mörkt för att sova. Kväll är normalt sett 19 men hon är flexibel och kan somna 21 och sova till 8.30...

Jo det där med allrum är ju en idé om det ligger i anslutning. Tyvärr har vi inget babylarm och det känns lite onödigt att köpa det för en treåring. Grejen är att om hon inte har spjälsäng vågar hon inte somna själv. Jepp vargar och kuren osv... men eftersom det inte är något problem i vanliga världen tycker jag det är ok att bryta rutinerna :)

Nåja, vi kanske får försöka "låtsassomna" med henne vid 20-21 och sen tassa ut beroende på hur lokalerna ser ut. Tänkte mest höra hur andra med barn i 3-årsåldern gjort när de varit på resa. Jag upplever det som lättare att lägga en 1-åring på ett ovant ställe än en treåring... men det kanske är olika :)
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
videunge

Inlägg av videunge »

Hej

jag har rest med treåring, dels hem till mormor där hon inte är mer än kanske en gång per år eller så. Men även på andra ställen.Hon har blivit dumpad i en säng mitt i natten när hon knappt vetat var hon är. om hon vaknat till har jag bara ramsat. Attityd kommer man långt med. :wink: Det gäller att förvänta sig att det går. Sen brukar jag faktiskt ha med hennes egen kudde och påslakan så luktar det lite hemma ( hon kan dock somna ändå) Påslakan får ju lätt rum i packningen och gör det lite mer till "hennes" säng. låt henne välja innan förståss.

men en fråga? om ni vet vilka vandrarhem ni skall till kanske det går att fråga om det går att LÅNA en spjälis? det går faktiskt i bland.

lycka till. kram :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"