Kan man kura 2 barn samtidigt?? DESPERAT HJÄLP!!!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
emi25
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 12 jul 2011, 21:31

Kan man kura 2 barn samtidigt?? DESPERAT HJÄLP!!!

Inlägg av emi25 »

Jag har två flickor, 10 månader och en snart 2 åring.
De båda har svårt att komma till ro på kvällen och det slutar alltid med att jag sitter upp med ett av barnen kl 23 och försöker vagga till sömns.

Har jag turen att de båda somnar vid 20.00 ja då drörjer det inte länge tills ett av barnen vaknar och jag måste vagga för att hon ska somna om. 15 min efter vaknar den andre, samma där, vagga och sedan läggas ner. Så håller det på till vi går och lägger oss. När jag sovit 1 h ja då vaknar en av dem och vill ligga i våran säng. Efter ytterligare en timme ka då vaknar nästa och även hon ska sova i vår säng. Sedan sover de för det mesta till kl 8.00. Men jag känner mig aldrig riktigt utvilad och egentid med mannen är inte att tala om.

Vill tillägga att båda mina barn är dåliga på att äta riktig mat och förlitar sig helt på flaskan.

Den lilla sover 2 gånger per dag ca 2 1/2 h sammanlagt och den stora sover antingen 1h eller inget alls på dagen.

Snälla hjälp mig!!!!!!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Kan man kura 2 barn samtidigt?? DESPERAT HJÄLP!!!

Inlägg av miar70 »

:D Hej emi25 och välkommen hit :!:

Det låter som att ni har det riktigt jobbigt och behöver styra upp både mat och sömn - dag och natt hänger ihop så funkar inte det ena funkar heller inte det andra.

Jag förstår att du är trött och vill fixa det här snabbt, men för er allas skull är det bästa att du läser på om kuren så att du känner dig trygg med hur och när du ska sätta igång. Sen gäller det att få ihop scheman för dina tjejer med både mat- och sovtider, så att det passar er familj.

Men som sagt, förberedelse är a och o. Om du känner dig trygg och säker på det du gör kommer dina tjejer också att känna sig trygga när du kurar. Börja med att läsa boken (om du inte gjort det), kolla runt här på forumet, speciellt på "klistrade favoriter" och de klistrade trådar du har här ovan för inspiration. Och ställ dina frågor som dyker upp här så ska vi försöka hjälpa dig med dem :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "