Kära Anna09

Vi bestämmer oss för att det är BRA
BVC har det inte lätt. Deras överdjävul par préférance Lars H Gustafsson med hov har tutat i dem att SHN minsann är ungefär detsamma som femminutersmetoden, fast värre, typ

Och INGA metoder, dvs inte femminutersmetoden (som rekommenderades av BVC ända tills Eckerberg gick i pension, han som snöt den från USA) och därmed inte heller SHN, får tillskyndas, vilket lämnar BVC i total handlingsförlamning:

Det enda BVC nu får lov att "rekommendera" är 1) sömnmedel, eller ska vi säga nervmediciner (neuroleptika och/eller antihistaminer), 2) jamsmetoden, dvs den du beskriver: "Det är normalt att småbarn inte sover, så här är det att ha barn, det är bara att stå ut, ordna med avlastning, försök sova varannan natt ni vuxna, barnet behöver inte sova så mycket, barn tar sig den sömn de behöver, så är det bara, det ändrar sig i tonåren." Amen.
Men jag tror faktiskt inte att "föräldrarna till dessa juveler accepterat BVCs indoktrinerande" hur som helst längre. Alltfler känner till att SHN-kuren finns och ser hur andra spädbarns- och småbarnsföräldrar omkring dem kurar sina barn och lyckas - lätt som en plätt dessutom

- och att barnen mår strålande av "behandlingen" - den kommunicerande, betryggande, som är så långt från femminutersmetoden man kan komma. OCH från medicinering

Att däcka fullkomligt friska, oskyldiga spädbarn med tunga nervmediciner är naturligtvis helt vansinnigt och kolliderar med sunda förnuftet hos vem som helst. Och sunda förnuftet FINNS hos "vem som helst". Det finns där och det reagerar.
Anna09 skrev:Du vet att det finns MASSOR av oss som VET och som kommer sprida detta en masse. Lånade ut min SHN bok senast idag till en mamma, jag hoppas hon återkommer.
Underbart

Ja, i dag tror jag ingen behöver skämmas för, eller tala tyst om AW eller SHN. Djungeltelegrafen säger sitt med allt starkare röst. Och det är barnen som är de bästa "reklampelarna"
Anna09 skrev:... och du som själv skulle vara med och köra järnet i år...
Haha, måste säga att det ändå blir skönt att slippa. Jag är en gammal dam nu vet du. Felet med gamla damer är att de inte kan ta igen förlorad nattsömn på dagarna.
Anna09 skrev: Hur många Gastis-träffar har du haft genom åren???
¨Är det sex? Sju? Det flyter ihop för mig därför att jag tagit emot familjer i så många år och kurat ensam dessförinnan. Till Gastsjön flyttade jag 1985. Långa tider tog jag emot 2+2 barn varje månad, ibland 2+3. Tills jag kände att jag inte orkade längre; då skrev jag boken och fick också hemsidan till stånd och kunde skapa föräldraforumet. Då var jag inte ensam längre
Och andra kunde ta över efter mig. Vilket är precis vad som hänt och händer nu =D>

O:) O:) O:)