Vår lilla kille närmar sig 10 månader och tar sig runt bra på egen hand nu. Han är nyfiken och vill pilla på/slunga iväg allt i hans väg. Han har precis upptäckt att några av våra fönster är i perfekt höjd för honom. Han ställer sig där och sen röjer han... Har försökt lite med att klappa fint och att avleda honom men det funkar inte så bra.
Hur hanterar vi det här? Tömmer fönstren på allt vi är rädda om naturligtvis men sen? Ska vi ställa dit grejer han kan röja iväg och undrsöka eller vakta som en hök och klappa fint? Eller lämna det tomt? Hur gör ni?
Självklart vill vi låta honom undersöka världen så det är inte så att han inte får röra saker. Han har fri tillgång till bokhyllan och en massa skåp och lådor.
Nyfiken och "klåfingrig" kille
Nyfiken och "klåfingrig" kille
Storebror, född januari -05
Lillebror, född 3 september -10
Re: Nyfiken och "klåfingrig" kille
Hej Viso
Vi har det ganska tomt i våra fönster
Jag hade nog tömt fönstren, kanske ställt dit några saker som kan fara och flänga. Jag brukar ta ett varv och röja när barnen gått och lagt sig för natten. Tids nog är grejerna och fönsterna inte intressanta längre. Då går han till nästa ställe..
Sen beror det väl på hur viktigt du tycker att det är att ha grejer i fönstren. Tycker du att det är viktigt får du nog vakta och vara med och visa hur man gör med sakerna och visa hur man ställer tillbaka.
KRAM
Vi har det ganska tomt i våra fönster
Sen beror det väl på hur viktigt du tycker att det är att ha grejer i fönstren. Tycker du att det är viktigt får du nog vakta och vara med och visa hur man gör med sakerna och visa hur man ställer tillbaka.
KRAM
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Jag säger som helamig, tack
, ta bort det ni är rädda om.
Eftersom min minsta blir större ser jag fram emot att ta fram allt möjligt och att det stannar kvar där jag sätter det, typ böcker i bokhyllan, ôronproppar i làdan, frukt i skàlen osvosv.
Kram.
Eftersom min minsta blir större ser jag fram emot att ta fram allt möjligt och att det stannar kvar där jag sätter det, typ böcker i bokhyllan, ôronproppar i làdan, frukt i skàlen osvosv.
Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Miniz
Var sak har sin tid..
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Nu är det nästan tomt i fönstren. Bara oömma saker som klarar att dunkas i fönsterbrädan är kvar.
Storebror, född januari -05