Kura Savannah 20 mån!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Savannahs mamma
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 04 jun 2011, 15:07

Kura Savannah 20 mån!

Inlägg av Savannahs mamma »

Hej!
Äntligen har jag tagit mig tid att skriva detta inlägg. Jag gör det för att vi(min man och jag) inte kan ha det så här längre. Vi har absolut ingen egen tid eftersom vår dotter inte somnar förrens jag lägger mig och ammar henne till sömns. Det är nästan så jag skäms och vågar inte prata med någon om detta, känner mig helt värdelös som förälder. Detta innebär att jag inte har kunnat sova utan henne eller åka på några egna aktiviteter på kvällstid. Det är samma när hon vaknar på natten så somnar hon inte om utan att få snutta på mig. Känner mig helt slutkörd och för trött på natten för att orka "ta fighten".

Det som jag är osäker på är bla hur man kombinerar kuren med rutiner på förskolan? Vi gör ju schemat anpassat till de tider S har där. Man kan väl knappast kräva av förskolepedagogerna att dom ska vara med och "kura" dom oxå? Hur viktigt är det med tiderna, jag menar om dom inte håller mattider och sovtider inom "kvarten" blir allt förstört då?

Det andra är om vi åker bil. Hon somnar oftast när vi åker bil. Ska man hålla henne vaken då? Dum fråga kanske....

Behöver lite pepp och hjälp inför kurstart.
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Re: Kura Savannah 20 mån!

Inlägg av Elle »

Hej Savannahs mamma och varmt välkommen till forumet :D.

Vad bra att ni beslutat er för att ta tag i dotterns sömn! Jag rekommenderar att ni avvaktar med kuren tills ni er lediga och dottern är hemma minst hela kuren och uppföljningsveckan. Allt det nya måste få tid att sätta sig och under kuren behövs det lugn och ro.

Under tiden så passa på att läs boken ett par gånger till, fila på schemat så att det passar ert liv och ladda med attityd! När ni sedan startar ska ni vara stensäkra på vad ni gör och varför för att kunna besvara dotterns frågor på ett lugnande sätt.

Vi finns här :D!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "