Hej

!
Tack för snabbt inlägg om tips på katrinplommonpuré. Ska köpa och fixa själv.
Smart också att frysa in i kuber och sedan lägga i påse och värma på det som behövs. Nu har inte Algot avancerat längre än mos på potatis och palsternacka men inom sinom tid ska även han få sås och kött.
Då nöjer jag mig med att det blir lite bitar i moset, bra

.
Jag fortsätter att amma efter mosportion så får vi se ifall det ger sig. Det är som sagt onödigt att fylla magen med vatten. Idag på förmiddagsturen så gick det lite bättre. Han åt sin gröt nästan en hel portion tills det tog stopp. Sedan gav jag bröstet men det blev bara ett par munnar och sedan slut. Jag trugade inte och slapp en ledsen/arg kille. Han är nog proppis efter gröten och vill därmed inte ha bröstet. Han sov hyfsat gott på det, så jag satsar så ett par dagar.
Nu äter han bröst+ banan 1/2 till frukost 07.00
Gröt (nästan hel portion) + bröst till 10.30
Lunch 14.00 blir bröst + palsternacksmos eller något annat matigare mos (Brukar inte bli någon större portion).
Till kvällen vid 17.00 blir det gröt hel portion och sedan bröst.
18.30 oftast 18.15 blir det kvällsslurk ur bröstet.
Natten blir oftast 18.45.
Vad tror ni om det matupplägget?
Nu är frågan. Han är inte riktigt fyra månader men han får ju en hel del mat. Det borde närma sig att han kan skippa nattamaten, eller? Jag har stängt av klockan men han brukar vakna runt samma tid 3-4, ibland halv fem. Jag ska ge det några dagar till kanske en vecka och sedan se ifall han sover över passet. Hoppas

Då kanske han äter bättre på morgonen och luren blir bättre... Ja, det skulle nog vara bra helt enkelt

!
/Algotsmamma