Ska jag kura?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Saratralala
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 04 maj 2011, 10:31

Ska jag kura?

Inlägg av Saratralala »

Hej!

För några veckor sedan fick jag hem shn boken. Min son som nu är 13 mån gammal har sovit, och lagom tills jag fick hem boken började han sova hela nätterna utan att vakna. Alltså utan kur! Problemet är dock att han somnar 19.45 och sover bara till kl 6. Ibland att han vaknar tidigare än det. Men sover som Max till 6.30. Jag tycker att det är alldeles för tidigt och jag tycker han får för lite nattsömn och med hans max 1.20 *2 vilostunder på dagen.

Tycker du att jag ska börja kura honom för att få honom sova längre på morgonen? Kan jag "förstöra" det som funkar nu? Han är ju superglad och pigg när han vaknar. Känns som om det kommer bli tufft att få honom att sova längre.

Mvh Sara
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Re: Ska jag kura?

Inlägg av Elle »

Hej Sara!

Varmt välkommen till Forumet :D. Om du skall kura eller ej kan bara du avgöra. Så läs boken, fundera och ta ett beslut. Om du beslutar dig för en kur så finns vi här och stöttar och besvarar dina frågor.

Lycka till!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
MammaMalla
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 15 maj 2011, 20:48

Re: Ska jag kura?

Inlägg av MammaMalla »

HEj,
Jag hade en liknande fråga faktiskt.
Jag har läst boken men min son som snart fyller 1 år sover rätt bra. Men vi får sjunga och buffa (inte AW-buffa, utan lite försiktigt skakande av blöjbaken) i ca 20 min när han ska sova, sen så sover han oftast till 6, då står han upp i sängen o säger Maaaaama, hans pappa hämtar honom och jag blandar välling och han dricker den och somnar sen ibland om mellan oss i sängen o ibland bestämmer han sig för att göra "morgon" då. Lite olika.
Varför jag funderar på att kura är för att hans schema på dagen är väldigt olika från dag till dag(beroende på när han vaknar mm), och han är väldigt dålig på att äta. Och det var något som verkligen fastnade från boken så var det meningen med att sover barnet bra - så äter de bra.

Hur tycker ni att jag ska gå till väga?

Tacksam för svar jag blir så inspirerad av boken med alla lyckliga barn och framför allt föräldrar som genomfört kuren!

Hälsningar Mamma Malla
Son född 19 maj 2010 har inte börjat kura ännu
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Re: Ska jag kura?

Inlägg av Susanne G »

Hej Mammamalla!

Du har ju läst boken och gillar den. Tycker du att kuren verkar något för er är det bara att plugga på och kura enligt boken.

Vi finns här om du bestämmer dig för kuren och känner att du behöver bolla med någon.

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "