Isabellas mamma skrev: Vet inte om jag förstått vagnandet rätt men vi gjorde så här: vagnade tills hon blev tyst och lugn, ramsade på väg bort från vagnen. Sa påminnelse vid behov och bekräftelsen. Hon blev dock arg så fort man gjorde "slutgunget" i vagningen.

Det beramade vagningsträsket hägrar

Lär er göra kortare sejourer. Och sedan vänta, tills ni vagnar igen, LÄNGRE än vad ni vagnade. Förstår du?
Man kan räkna helt banalt. Vagning: 1,2,3,4 plus skak x kanske 7, snabbt men effektivt ända från sida till sida. Sedan GÅ, med ramsan - bortvänd - inte hänga kvar och glo och vänta på bekräftelse från barnet

Sedan räkna igen för sig själv, 1,2,3,4 + 7... och låta liiite mer tid gå innan ni vagnar igen, kort och effektivt enligt ovan.
Isabellas mamma skrev:Har vi tolkat det rätt med att ta upp henne när den schemalagda sovtiden är slut trots att hon inte sovit så mycket?
Håll tiden, dvs de naturliga sömnrytmspassen (5 min, 20 min, 45 min) inom ramen för marginalkvarten. Varje gång
Isabellas mamma skrev:Isabella har kräkts mycket under nattetid de senaste veckorna men det tror vi beror mycket på att hon lider av sömnbrist och att magen reagerat på det...
Ja. Med sömnen kommer aptiten och den är sund. Hon kommer att sluta kräkas i samma takt som hon får sova. Och ska ha massor med mat och kommer att kunna ta det och njuta av det också
Man blir lätt hård i magen när man börjar äta "som folk" så ge katrinplommonpuré, helst en burk varje dag under kuren.
O:)