Stora förändringar för Lille O

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Katten77

Re: Stora förändringar för Lille O

Inlägg av Katten77 »

Jaha... I morse vaknade räkan redan 05.00. Suck. Hoppas han somnade om ett par ggr iaf, fram tills jag gjorde morgon 06.15. På frukostluren sov han sina 30 min, men på lunchluren blev det bara 20-30 min av 90. #-o

En snabb glutt in i räkans mun avslöjar att andra tanden är på gång. Skulle tro att den bryter igenom tills i morgon. Så nu hoppas jag att den är anledningen till den trasslande sömnen och humöret...
Catarina - mamma till Oliver 2010-06-16 :heart:
Kurstart 2010-11-19
majbrittsanna

Inlägg av majbrittsanna »

Lilla busiga räka!! Säkert är det tanden.. Jag har funderat på.. alltså hela munnen skall ju bli full av tänder, är de första värst eller ställer alla till förtret??

Kram :heart:
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
Katten77

Inlägg av Katten77 »

Hurra, den här morgonen var betydligt bättre. Jag hörde honom ett par ggr kring 6-tiden men det var inga ledsna skrik eller rop så det kändes bra. När jag gjorde morgon 06.30 så stod han upp i sängen och flinade! :lol:

Majbrittsanna: jag tror jag läste någonstans att de första tänderna är värst, sedan blir det bättre. Hoppas det stämmer... [-o<
Tanden har krupit upp ytterligare lite under natten, det känns hårt men inte vasst så det dröjer kanske någon dag till innan den är "färdig". :) Iaf tycker jag att hans humör har varit bättre idag så jag hoppas och tror att det inte gör så ont längre. :)

Frukostluren gick kanon. Nu sover han lunch och jag hoppas att han tar åtminstone 60 min idag. [-o<

Här hemma pågår vårstädningen för fullt. Röda gardiner och dukar bort (julsakerna är borta sedan länge men övriga röda prylar har varit kvar tills idag). Fram med vita gardiner, lilarosa dukar och härligt gröna ljuslyktor. Nu vill vi ha VÅÅÅÅÅÅR!!! :lol:

Inrednings- och pysselmonstret i mig har verkligen krupit upp till ytan den senaste veckan. Beställde kakeldekor och satte upp i köket igår, blev jättefint tycker jag. Familjen som bodde i huset tidigare hade satt upp brunt dekorkakel med brödlimpor på, inte riktigt min kopp av te, så att säga... Och så har jag beställt en massa färgglada tyger som jag ska sy kuddar av till vårt tv-rum. Nu hoppas jag att pysselsuget stannar kvar tills kuddarna är klara, annars blir det jobbigt. :shock: :D

Fick förresten leveransbesked på min rullgardin idag. Den skickas på tisdag så med massor av tur så har jag den till nästa helg (skickas med Schenker och de är ju inte världens snabbaste...). Ska bli så spännande!
Kurstart 2010-11-19
Katten77

Inlägg av Katten77 »

Då har vi kört på det nya schemat i lite mer än en vecka och det funkar kanon! Problemen med dagslurarna och de tidiga mornarna i början av förra veckan berodde på tanden. Så nu är vi tillbaka på banan! :thumbsup:

Sedan måste jag berätta om min tabbe nu på frukostluren: Läggningen gick kanon och han gosade nöjt omkring i sängen en stund. Men efter kanske en kvart börjar han bli upprörd - det är skrik och gråt och babysvordomar. :shock: Vid ett tillfälle ramsar jag för att påminna honom om att sova, men det blir inte mycket bättre. Efter en kvarts gapande tystnar han och somnar. När jag sedan går in och väcker honom upptäcker jag små rosa blodfläckar i sängen! :shock: :o Det verkar som att han vid något tillfälle bitit sig i tungan eller kinden och det var ju säkert därför som han gastade (eller delvis iaf). Jag skäms som en hund som bara ramsade som vanligt. Lilla älsklingen... :oops: :heart:
Kurstart 2010-11-19
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

:heart: Du gör allt så fint du kan./Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Katten77

Inlägg av Katten77 »

Tack Luvisen! :heart:

Nu har den lilla räkan börjat krypa på allvar! Så härligt att se hur nöjd han är, han började på sin 9-månadersdag och nu kryper han längre sträckor för var dag. :heart: Han har fått små blåmärken på knäna den lille stackaren, men det blir väl bättre när han blir mer van...

Fick min kassettrullgardin i veckan men den hade blivit skadad i leveransen. :( Mailade tillverkaren och de var mycket tillmötesgående och ska skicka en ny. :thumbsup:
Kurstart 2010-11-19
Katten77

Inlägg av Katten77 »

Kassettrullgardinen är monterad och inne på andra natten! Recension hittar ni här: http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 32#p269232
Kurstart 2010-11-19
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"