Kiss i kalsongerna

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
maernsp
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 12 aug 2005, 09:16
Ort: Hudiksvall

Kiss i kalsongerna

Inlägg av maernsp »

Hej alla!

Jag har en sexåring här hemma som inte har fått ordning på kisseriet. Eller ja, han har ju varit blöjfri sen länge, men kissar i kalsongerna lite nu o då. Händer flera gånger i veckan att det är blött i kalsongerna.

Vi har pratat med honom om att man inte får gå med blöta kalsonger, snoppen kan bli sjuk, mm. Vi märker ju på honom vissa gånger att han är kissnödig för han börjar hoppa o "dansa" omkring, men svaret på frågan om han är kissnödig är såklart nej. Jag vet att man ska ignorera honom såna gånger, men när man tvättat x antal kisskalsonger så blir man lite trött på det o ber honom gå o kissa. När olyckan väl har hänt så får han klä av sig själv, ta kläderna till tvättkorgen o hämta fram nya, några gånger har han även fått starta en tvättmaskin själv.

Säkert har det med att göra att han inte vill avbryta leken o gå o kissa, men hur ska vi få honom att förstå att man måste göra det o att det är ok, för man är ju snabbt tillbaka igen? Vi vill ju inte att han ska gå runt o ha kissiga kalsonger, för det är ju inte bra.

Tar tacksamt emot tips!
Marita Eriksson
mamma till Wille 041217, kurad aug -05
o Signe 070328, kurad aug -07
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: Kiss i kalsongerna

Inlägg av annawahlgren »

:D Oj, jag är ledsen att du inte har fått svar :oops: :x :P

Jag tycker ni ska sluta prata så mycket. Människan är ett renligt djur. Han tycker inte att det är trevligt att gå med blöta kalsonger, men upptäcker det för sent. Men shit happens, om man säger - låt honom upptäcka det själv. Era förmaningar och förklaringar blir bara konstiga och skuldbeläggande. För honom är ju ingenting fel och "inte meningen". Det bara "blir".

Vad ni kan göra, som jag tycker är en bra idé, är att själva Drabbas av Stora Kissnödigheten med jämna mellanrum. Spela lite överdriven teater :!: "Jösses, jag måste KISSA mitt i alltihop! Och jag som precis höll på att baka kaka! Ojoj ojoj, jag måste SKYNDA mig till toaletten... hur ska det gå med kakan... Jäklar anåda... Precis nu när jag inte har TID att gå på toaletten..." Och så vidare.

Förstår du?

Inled med ett förstummat OJ DÅ (för egna "problem") så att ni får hans uppmärksamhet, men titta inte på honom utan prata högt för er själva eller med varandra.

Kör det systematiskt och (glatt) "upprört" och målmedvetet några dagar, så är - törs jag lova - problemet ur världen.


:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"