Det känns som vi har liknande resultat i denna kur. va glad jag blir att höra att det går bättre nu.vi har fått ett riktigt bakslag inatt, när hon va vaken och skrek och grät från 2-halv sju, jag ramsade hela natten men va tvungen att gå in halvsju och lugna, hon lugnade sig inte utan blev ARG när jag solfjädrade,jag lugnade henne efter ett tag och när hon va tyst tände jag lampan och gjorde morgon.
Måste fråga dig, har du gått in och solfjädrat direkt dom senaste nätterna för att återge trygghet? såg att ni pratade om det.
Jag skulle gjorde det igår men så sov hon toppen ända till 5.15 på morgonen och då ramsade jag i ca 30 min och då somnade hon om.men inatt grät hon när hon somnade i nästan en halvtimme,trots mycket skratt och sen va hon vaken halva natten..kafastrof och ett riktigt bakslag för självförtroendet.
Vi höra hur du gjort för att komma dit du är nu!!vi är på natt 13 nu och är så supertrött på dagarna och gnällig.när vänder det?....
Hur ska vi jag gå vidare, jag behöver er hjälp!!!!
Kurar mitt barn natt 13
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Re: Kurar mitt barn natt 13
Hej Sofien,
jag skapade dig en egen tråd för dina frågor så vi inte rör ihop det så (läs jag rör ihop det för mig själv...
)
Det är lättare att hjälpa när man har en tråd/barn känner jag.
Bakslag är ordet. Men leta upp attityden och känn hur det kändes när det gick bra! Förmedla LUGN och GLATT.
Ett litet varningens ord. Tänk nu på att du inte skapar ett nytt mönster där det förväntas att man "skriker" och "gråter" en viss tid och mängd. Från ditt och barnets håll. Nya mönster skapar man lätt på några dagar. Så håll ut, jobba med ramsan.
Ramsa inte FÖRST för att SEN gå in, då avväpnar du ramsan. Ramsa och avvakta, lyssna på HUR det låter? VAD är frågan?
Rätt svar på rätt fråga brukar jag prata om. Det gäller att bestämma sig för VAD frågan är och sen bestämma VAD svaret är.
Har du läst denna länken någon gång?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12068
Pepping pepping nu. Inga tveksamheter eller frågeställningar. Bara svar, sök inte (INTE) barnets bekräftelse på att du gör rätt, för den får du aldrig.
jag skapade dig en egen tråd för dina frågor så vi inte rör ihop det så (läs jag rör ihop det för mig själv...
Det är lättare att hjälpa när man har en tråd/barn känner jag.
Bakslag är ordet. Men leta upp attityden och känn hur det kändes när det gick bra! Förmedla LUGN och GLATT.
Ett litet varningens ord. Tänk nu på att du inte skapar ett nytt mönster där det förväntas att man "skriker" och "gråter" en viss tid och mängd. Från ditt och barnets håll. Nya mönster skapar man lätt på några dagar. Så håll ut, jobba med ramsan.
Ramsa inte FÖRST för att SEN gå in, då avväpnar du ramsan. Ramsa och avvakta, lyssna på HUR det låter? VAD är frågan?
Rätt svar på rätt fråga brukar jag prata om. Det gäller att bestämma sig för VAD frågan är och sen bestämma VAD svaret är.
Har du läst denna länken någon gång?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12068
Pepping pepping nu. Inga tveksamheter eller frågeställningar. Bara svar, sök inte (INTE) barnets bekräftelse på att du gör rätt, för den får du aldrig.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.