nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av blivandemamma »

:D

Inger :heart:

extradarkchocolate: Hoppas att du bokar tid och blir nöjd :D En av fördelarna med mammas telefonsittningar är ju att det inte är så dyrt. 300 kronor! Lycka till :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
NlNA
Inlägg: 280
Blev medlem: tis 22 apr 2008, 20:02
Ort: Halland

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av NlNA »

Nu har jag på nytt haft ett "möte" via telefon med Fia :!:
Om jag tyckte hon var bra förra gången så var hon tio gånger bättre denna gång :!:
Jag är helt överväldigad. Har aldrig träffat någon människa som hon som kunde säga så mycket bra. Inte ens min bästa vän :wink:

Då jag befinner mig i en jobbig situation så var det en ren befrielse att få vägledning och coaching av Fia.
Hon gav mig hopp och stöd utan att berätta för mycket. Framför allt berättade hon vad JAG behöver, vad jag INTE behöver och förklarar det utan att det verkar konstigt eller annorlunda. Helt naturligt bara :!:

Igen satte hon ord på mina känslor och tankar och jag kan strukturera upp och se målen jag behöver för att må bra. Hon sorterade upp i mitt inre och rensade ut skiten som tar onödig plats :roll: och lät mig få höra och se det jag så väl behöver nu och framöver :!:

Som jag sagt innan: Jag har träffat 5 st medium förrut, så jag har erfarenhet, men Fia är den absolut bästa för mig hittills :D .
En klar favorit :wink: .

Så ni som är nyfikna men tvekar:
Gör INTE det, det är värt varenda krona och är dessutom skitkul :lol:
TACK :heart: för tipset om Fia. Hon har gett mig så mycket :!:
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
oakarin
Inlägg: 208
Blev medlem: tis 08 jul 2008, 11:29

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av oakarin »

Håller med om att hon är bra! :D
Jag pratade med Fia i december och har en ny tid inbokad nästa vecka. Går redan och funderar på vilka nya insikter som jag kommer att få. Ska bli så spännande och intressant!

Karin
Maya född med planerat kejsarsnitt 25/6 2008. Beräknad till 4/7 men låg i säte så det blev snitt.
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av blivandemamma »

Åh, Nina! Så glad jag är för din skull. Det är ju ändå min mamma :heart: så hjärtat klappar ju lite extra! Men jag har ju förstått hur unik hon är. Den här coachingen som hon är så fenomenal på att pricka in, känns alldeles unik. Som liten trodde jag ju att alla mammor var så :lol: (har jag kanske sagt innan, men det är ju en växande insikt hos mig, hur speciell min mamma är!).

Jag gläds så för dig, Nina, och för er andra som fått kraft och stöttning genom de här sittningarna. Hoppas att ni, när ni känner att det kan vara till nytta, rekommenderar andra i er omgivning att också ge det här en chans :D :heart:


Kramar,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av blivandemamma »

Hej! :D

Tänkte puffa upp tråden! Är det fler som vill berätta om sina sittningar? Det har varit många telefonsittningar på sistone och då brukar det vara härifrån :D :wink:

extradarkchocolate: bokade du tid eller hur blev det?

Kram!

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
extradarkchocolate
Inlägg: 113
Blev medlem: lör 30 okt 2010, 19:38

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av extradarkchocolate »

blivandemamma skrev: extradarkchocolate: bokade du tid eller hur blev det?

Kram!

Anna
Nej, jag har inte gjort det. Jag mailade henne och skrev att jag skulle boka tid men det har inte blivit av. Det är svårt att få en ostörd timme här. Jag vet inte hur jag ska göra för att få tummen ur, haha. Men jag vill väldigt gärna, hade behövt det tror jag.
Så tack för att du puffade upp tråden igen!
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av inger »

Min man har också haft telefonbokning och är väldigt tagen av hur bra hon är. :D
Han skrattade också glatt och inkännande åt hennes sätt att beskriva barnen och mig.
Det är helt fantastiskt, det är knappt så att folk som kännt oss länge kan beskriva oss så på pricken.

Men jag tycker att man innan man bokar ska ha klart för sig vad man vill ha hjälp med. Jag är en ganska velig person och behöver samla ihop mig för att göra en problemformulering eller sätta upp ett mål för mig först. Märker att såna här samtal då kan bli bättre.

Det handlar om att kunna ta emot på ett bra sätt när någon är så knivskarp.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av blivandemamma »

Hej! :D

Dammar av den här gamla tråden lite. Ville mest säga att den förmodligen gett ringar på vattnet då mamma fortfarande regelbundet har telefonsittningar. Det är så härligt att det är forumet :heart: - "mitt" älskade forum som skapat det!

Är det någon som bokat ny tid? Eller som till slut bokade en första? :D Alltid spännande att höra. Verkar nämligen som den här tråden inspirerat även de som INTE skriver, men läser....

Kram,

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av Irmasmamma »

Det är ju inte utan att man blir sugen!! :D

Frågan är: måste man ha nåt specifikt "problem" att ta upp, eller kan man bara lyssna på vad hon har att säga?
Känner just nu inte att jag har nåt konkret....har nämligen gått i "terapi" hos en kvinna som jag skulle kalla för ett mellanting mellan terapeut och medium, som jobbar enbart på intuition och mycket med energier mm. Det har hjälpt mig jättemycket, så mina verkliga problem känns inte så existerande längre....
Så det är därför jag undrar. Känns som om det jag skulle behöva veta om mig själv är saker som jag inte själv redan vet och kan sätta ord på!

:heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av blivandemamma »

Hej Irmasmamma! :D

Visst kan du det, dels för att höra budskap från "andra sidan" men också för att vidareutveckla dig själv då hon inte bara är medium utan även personlig coach :D

:heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
NlNA
Inlägg: 280
Blev medlem: tis 22 apr 2008, 20:02
Ort: Halland

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av NlNA »

Jo då, visst har det blivit fler samtal med Fia :lol: .

4 gånger på 1½ år har det blivit nu och jag har också besökt Anette i Göteborg som någon tipsade om här tidigare i denna tråd.

Men så klart - Fia är ett strå vassare :heart:
Eller många strån - hon är helt underbar :!:

Min bror blev nyfiken på henne och ville ringa men jag gav honom ett bättre erbjudande - vi ÅKER dit \:D/ .
Ville ju inte åka de 30 milen själv, så vi bokade in oss och fick en underbar tur till Blekinge.
Fint väder, trevligt sällskap och någon att prata med efter sittningen som står en nära och som känner en.

Det var så spännande att träffa Fia IRL och hon var lika fantastisk som hon varit i telefonen.
En sådan varm, godhjärtad, härlig och mysig person. En person som man kan sitta och ha många djupa samtal om livet med :) .

Det bästa med Fia är att hon förklarar allt så enkelt och hon sår verkligen frön till ens tankar och när man sen fått funderat, läst igenom sina anteckningar igen och kommit till lite mer insikt så står allt så klart framför en.
Det är som att hon öppnar upp en dörr som får sinnet att utvecklas :!:

Det senaste året har varit en tuff period för mig och Fias ord och vägledning har betytt oerhört mycket. Visst hade jag klarat det utan Fia men det hade varit så mycket tuffare utan hennes ord :!: Denna gången fick jag tid och möjlighet att säga det till henne direkt och det betydde mycket för mig.

Du har verkligen en fantastisk mamma Anna :heart:

Kram på er och våga ta steget - det är det värt :!:
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av blivandemamma »

Åh Nina, va härligt att det var du! Hörde att mamma skulle ha långväga gäster, tänk vad det här forumet skapat! :heart: Jag har en helt fantastisk mamma, DET vet jag. Men jag vet också att det inte alltid är så enkelt att förstå för henne vad hon ger. Därför tycker jag det är viktigt att då och då se över tråden och berätta för henne att det finns många som uppskattar det hon gör :heart:

Inger: Du har väl varit något av en stammis om jag förstått dig rätt?! :lol: ROLIGT att din man också hakade på det! :heart:

Läser du oakarin? :D

Har du haft samtal, extradarkchocolate?

Idag skall jag och mamma inspireras och få en upplevelse. Vi skall på storseans med Terry Evens :D Skall bli så spännande! :D

Kram,

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av TorsMamma »

Berätta hur det var och hur det går! :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
NlNA
Inlägg: 280
Blev medlem: tis 22 apr 2008, 20:02
Ort: Halland

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av NlNA »

Ja, berätta, Anna :!:
Och tack för dina ord :heart: .

Kram
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: nyfiken på personlig utveckling genom ett medium?

Inlägg av miar70 »

Visst går det bra att få coaching via telefonen av din mamma, Anna? Blir så inspirerad av alla lovord härinne :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"