Ja visst är det ett bra forum, me so like!!!!!!
Och du.. jag tror verkligen att du klarar detta, bara att du läst och engagerat dig i forum, scheman och liknande visar ju på stor motivation. Nu saknas bara en liten puff och starta igång kurandet
Jag körde igång rätt snabbt, så slapp jag gå och bli nervös för själva kuren. Jag hann lixom knappt noja upp mig. Var dock väldigt nervös för att resultatet inte skulle bli bra, att det kanske inte skulle funka på just min son, eller att jag skulle skada honom på något sätt. Nu i efterhand så vet jag att jag skadade min son innan och verkligen inte genom att kura honom. Skada är väl kanske ett starkt ord, men jag gav honom verkligen ingen styrka genom att inte hjälpa honom att sova, och sova mer än 20 min åt gången. Skillnande på hur han är nu, när han sover är helt enorm, dessutom så ser han så mycket piggare ut nu när han är rödkindad och inte glåmig längre
Ett tips är kanske att sätta igång rätt snart, så du inte behöver få mera förväntansångest än nödvändigt.
Det låter ju helsjyst att din man kan ta ledigt, grymt =D>
Man behöver ha läst hela boken men det är bara lathunden man behöver kunna detaljer i. Sen kan du göra som jag och ha den uppslagen framför dig på ett halvt belyst litet bord på natten. När nåt händer så läser du i den och handlar därefter. Jag är senilare än Agda 80 + så jag litade verkligen inte på mig själv.
Gällande schemat så tycker jag det ser bra ut, men jag är ingen schemaexpert så jag låter nog nån annan svara mer detaljerat på den frågan
Vagn och flytt och byte av plats... Hmmm.. tror att det bästa är att ha på samma ställe vid samma tidpunkt varje dag, kan tänka mig att du annars kommer att ha några problematiska nattningar när du väl en gång tänker flytta ut henne vid en sömnlur. Bara för att du får henne att sova gott inne genom kurningen tror jag inte det är så lätt att byta sovplats. Det går säkert bra, men lite krux kan jag tänka mig att det blir så du får nog ändå skämmas för grannarna. Kanske lika bra att ta tjuren vid hornen direkt?!? dessutom så har du ju vagning du kan använda första dan vilket hon säkert gillar (de brukar göra det)
Du kan inte stå i källare eller ha vagnen inomhus tills hon lärt sig? du behöver ju inte ha på så mycket kläder, eller så ställer du vagnen bredvid ett öppet fönster. Fast då blir det ju lite kallt inne hos er.. men det kanske det är värt?
jag skämdes så jag höll på att dö när jag stod och ramsade på gården och såg att våra grannar åt middag på sin inglasade veranda som är kanske 10 m från vår tomtgräns.... shit där stod jag och töntade med en helt bisarr ramsa
"sov så gott lille gris, när du vaknar blir det spis". hahahaha de måste tycka att jag är helt wacko

Men men nu behövs det inte längre för nu somnar han alltid själv i vagnen bara med en tyst ramsa som jag säger inne i källaren, rullar snabbt ut vagnen och sen går jag 8)