Hej Bianca.
Tack för att du frågar

Just nu går jag en match mot min Attityd av självklarhet...
Jo det har gått bra med kuren. M är nu snart 9 månader. Han sover på nätterna utan problem och det är såå skönt att kunna lägga honom på kvällarna för att få några timmars egen tid

och framför allt att jag får sova hela nätter igen, vilken lycka!
Han äter som en häst och utvecklingen går stadigt framåt, han är för det mesta glad och positiv lite grabb.
Jag är glad att vi gjorde detta. Jag tycker det har varit ett hårt jobb och är fortfarande. Det går framåt och bakåt och sen framåt igen. Jag har funnit njutningen men friheten har inte riktigt infunnit sig, tycker jag.
På dagen sover han bra i sin säng men nu när han har börjat ställa sig upp och är mer rörlig så röjer han runt en stund innan han somnar och då funkar det inte med magläge i vagnen för då klättrar han och ramlar ur..så det är väldigt stressande då han måste sova i vagnen, det har varit på rygg med sele

, han börjar alltid grina när jag fäller ryggstödet och mörklägger. Jag känner mig ganska låst här hemma när han sover så bra i sin säng. Jag har förstås resesäng med mig om jag ska på längre besök hos någon men ibland vore det praktiskt om han kunde finna ro i att somna i vagnen. När det inte fungerar så blir jag så låg och vet inte hur jag ska göra ](*,) ...
Jag skulle behöva lite råd nu när det snart är dags att ta bort e.m luren. Han blir 9 mån den 26 maj. Han är väldigt trött på e.m. Risken finns att han kommer att bli väldigt gnällig de sista timmarna. Ska jag förlänga luren mitt på dagen och korta ner f.m luren till 20?
Hans schema ser ut så här:
07 God Morgon och grötfrukost
9.15-10 sova 45 min
10.30 Mat
12.30-14 Sova 1,5 tim
14 Gröt
16.15-17.35 Sova 20 min
Oftast så vaknar han vid 6 men ligger och snackar och röjer i sin säng till 7 men eftersom att han vaknar så tidigt så bli han så trött innan hans första lur och jag får kämpa med att hålla honom nöjd tills det är dags 9.15.
Det är ofta "gnugg i ögat" under dagen...

Annika