Jag har dock några frågor där jag är lite osäker om vi gör rätt.
Vår lill-kille har haft lite varannan dags framsteg och inte riktigt en spikrak utveckling. Här är i alla fall några frågor:
Läggningen på kvällen går nu relativt bra. Lägger tillrätta, ramsar och går ut. Igår var han arg i 10 minuter fick en upplysning och somnade sen. Tidigare kvällar har han sovit fram till 01 i ett sträck men igår började han vakna o fråga vid 22 tiden. Han fick en ramsa, vilket brukar lugna honom men han hetsade tillslut upp sig så mycket att vi var tvungen att gå in och ge honom en solfjäder (rygg/sidsovare) ramsa och gå ut. Detta upprepades en gång till! Jag kände att vi kanske höll på för mycket men han blev så hysterisk att det kändes som att det var nödvändigt
Senare ett uppvaknade/skrik vid 03, fick först ramsa, lugnade sig skrek, ingen respons på ramsan. Skrek ännu mer gick in la tillrätta ramsade ut. Får jag verkligen göra det nu?
Kl 05.20 tyckte vår prins att det var morgon. Han fick en upplysningsramsa, låg o jollrade en stund för att sen börja skrika (argt). En ramsa till, satte på klassisk musik. Kl 06 gick pappa upp o började stöka i köket. Lill-killen skrek fortfarande argt i omgångar, väldigt korta tysta stunder. Vid 06.30 eskalerade det till hysteriskt. vi lät honom vara till 06.45, tog till marginalkvarten och gjorde morgon. Var det här korrekt, trots att han fick skrika så mycket?
En sista fråga
Det här blev en lång berättelse och en del frågor. Skulle vara jätteglad för svar, det finns så mycket härlig kompetens här i forumet och jag tänkte att det kanske är bättre att ställa några självklara (?) frågor än att gå här och börja tvivla...
Tusen tack på förhand!