Vår son har inte börjat åla än så vi tränar på att ligga på golvet och åla...han blir missnöjd väldigt fort med det, tyvärr. Social delaktighet försöker jag läsa om just nu i barnaboken men har inte riktigt fått klart för mig vad man kan göra med en liten som inte sitter eller ålar/kryper...försöker att ha honom med vid tvätt bestyr och han sitter med vid matlagningen men har svårt att hitta uppgifter till honom, tips mottages med glädje
Trapp träning känns lite läskigt då vi har en öppen trappa och jag har hört hemska historier om barn som åkt i mellan, klart han inte kommer göra det men han visar inget intresse att försöka ta sig upp utan ligger mest och gnäller missnöjt....Men jag ska prova oftare och kortare stunder!
Vi kommer liksom inte ända fram med kuren känns det som....nu låter vi honom klara av de flesta uppvaken själv, speciellt på natten. På dagen behövs ramsan när han vaknar. Vi har nog bara varit inne hos honom och verktygat någon gång sedan första natten.
Vi har nog fastnat lite i tänket och "nöjer" oss med hur det är nu, även om jag längtar till att vi får väcka honom och att kunna ha honom sovandes i vagnen.. Tänker nu när det blir vår och vi brukar gå ut och gå massor men det kan jag ju inte som det ser ut nu