Jag minikurar dottern som är 5,5 mån för tillfället (2:a dagen idag). Då är det extra viktigt att ge akt på magen och i förebyggande syfte ge katrinplommon har jag förstått. Men, sedan några dagar så ratar hon den helt (redan innan kuren startade)! Hon verkar inte gilla smaken alls.
Har någon ett tips vad jag kan ge henne i stället? Jag vill ju maximera möjligheten för henne att sova hela natten - och det går ju bara om magen inte är i olag.
Jag ger bara ersättning (blandat med välling) som kvällsslurk och resten av måltiderna ger jag "riktig" mat. Till det serverar jag vatten. Hon verkar gilla smaken men vill inte gärna dricka. Några munnar kan gå ner om jag ger henne ur storebrors glas (med figurer på). Så, igår var blöjan väldigt torr hela dagen och det är ju inte heller bra. Imorse kom jag på att jag kunde ge vatten i samma flaska som hon får ersättning i och jag tog upp henne i famnen. Det gillade hon så hon fick i sig några munnar då.
Har någon ett tips på hur jag ska få i henne mer vätska? Funkar pipmugg bäst? Jag har en variant från apoteket men den gillar hon inte.
Jag är jättetacksam för snabba tips så att jag hinner förebygga inför 3:e natten
Anette