Håller just nu på att genomför 1:a natten av SHN. Min tjej är 10 mån och läggningen idag gick utan problem, hon var så trött att jag knappt hann buffa henne innan hon sov. Sen vaknade hon strax innan 22 och somnade om vid 23.11. Så det tog knappt 1,5 timme. Jag var inne och buffade och ramsade ut och påminde utanför då hon hela tiden skrek upp sig.
Under tiden kände jag mig ganska osäker trots att jag läst boken hur många gånger som helst. Men jag tycker inte att boken ger alla svar när man väl står inför verkligheten. Första natten ska man som jag förstått det gå in och buffa vid minsta pip. Men när de redan är vakna ska man väl vänta och påminna med ramsa? Men hur många gånger ska man påminna med ramsa utanför? Hon skrek hela tiden och lyssnade inte alls till ramsan. Av förstårliga skäl skrek hon ganska mycket, hon undrade ju säkert vad som stod på
Men det jag är osäker på är att det står i boken att man ska vara där direkt första natten för att lugna och lugnar det inte med ramsa tolkar jag det som att jag går in och buffar?
Vår lilla tjej är tokförkyld och har hostat sig igenom de 2 föregående nätterna. Men vi kände att vi ändå måste starta kursen nu. Annars finns det alltid ngt att skylla på. Förra helgen när vi skulle börja fick hon kräksjukan så då sköt vi upp det. Men vad tycker ni, skulle vi väntat tills hostan lagt sig för nu vaknar hon av sin hosta.
Lite rörigt inlägg kanske men jag hoppas ni förstod vad jag undrar över
Tusen tack på förhand!!