Jag är i slutet av första natten av kuren. Vi valde att använda kuren då vår dotter vaknar nätterna igenom, en bra natt vaknar hon bara ca 5-7 ggr, en dålig natt vaknar hon flera ggr i timmen. Hon har dock alltid somnat om med hjälp av napp och "om-nattning", men har aldrig sovit längre än till 06.00 (läggdags ca 07.30).
Det var lite bakgrund. Vi har som sagt valt att gå vidare med kuren efter att ha läst detta forum och boken om och om igen. I natt har hon vaknat säkert ca 12 ggr efter nattningen 19.00 (den tog ca 25 min innan hon sov). Det längsta pass hon sovit i sträck i natt är ca 1h40min. Det positiva är att jag har fått kontakt och respons på ramsan (jag kör "Natti, natti, sov så gott!"). Varje gång hon vaknat har jag varit på plats direkt, buffat max 1 min och sedan gått ut med ramsan x 4 innan jag avvaktat reaktionen. De flesta gångerna har jag kunnat ge bekräftelseramsan x 4 och sedan har det varit tyst. I vissa fall har jag fått gett en eller flera påminnelser x 4 och sedan avslutat med bekräftelse. Jag känner att det fungerat bra.
Här kommer iaf några frågor:
- När hon vaknar tätt, skall jag buffa då? Jag har uppfattat det som att när hon somnat och sedan vaknar så skall hon ha buffning direkt?
- Hon vaknade många ggr första natten, kan det vara så eller har jag gjort något fel?
Jag skall även tillägga att vi lagt henne på mage och hon har alltid legat på sidan eller på rygg innan. Hon är även förkyld och jag är rätt säker på att hon vaknat av snörvel och täppt näsa några ggr.
Tacksam för lite tyck och tänk!
mvh Marcus