Hej,
Är det så att han verkligen är trött fort ja då bör du ju ha kvar 3 lurar. Det var mest att du skrev att han inte somnar i alla fall och sov så kort som jag tänkte att det kanske skulle passa er med en LÅNG lur så han faktiskt orkar. Här kan bara du avgöra tycker jag. MEN, en sak som är min tanke av erfarenhet är att när långa luren hackar upp sig är det av 3 anledningar.
1. man är inte trött nog inför luren
2. man är inte MÄTT nog inför luren
3. man är inte fysiskt utmattad nog inför luren
Skjuta dem till de tider som du säger tror jag är bra.
Ja, man ändrar allt på en gång, ingen infasning eller övergång. 3+7 dagar du vet.

SEN får man utvärdera. SAmma med maten, ta den samtidigt.
Så ja, även om han ställer sig upp kan ni väl krypa en massa, det ena utesluter inte det andra. Utan ner på golvet, kryp ihop en massa, fram till något att öva och ställa sig mot, öva ner igen och krypa tillbaka till något skoj. speglar är skoj tycker många.
Ja, jag tycker att 1 gröt mål och 2 vanliga mål är på sin plats, Riktigt mätt behöver man vara. Även plockmat är viktigt vid denna tiden så det kan vara bra också.
Det finns ett litet trick man kan köra med som du kan testa innan du byter schema om du vill...
Ge mosad banan innan långluren! BAnan innehåller "tryptophan" och det är förstadie till melatonin. som gynnar sömnen. Funkar kanon på 6 mån, borde funka på 7-8 mån också.
Det där med skratt till gonatt i sängen. Jag har faktiskt ingen direkt tanke om det utan tycker det är väl utmärkt!
Det är ju tillrättaläggandet och solfjädern som säger till kroppen och barnet att NU upphör all aktivitet och NU skall man sova. + ramsan på det. Så var tydlig bara ser jag inga problem. GLAD skall man vara när man skall sova.