Tips på liggvagn till stort barn

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Roffe
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 19 jun 2008, 12:56

Tips på liggvagn till stort barn

Inlägg av Roffe »

Hej,

Jag undrar om någon har tips på en vagn till stora barn. Har ett barn sedan tidigare och han växte ur liggdelen vid 4 månader. Inför nästa barn skulle jag vilja ha en vagn där han/hon får plats till minst 6 månader, trots att jag räknar med att även detta barn blir stort. Är det någon som har något tips? Tycker mig minnas att jag läst någonstans att det finns något danskt märke som säljer stora vagnar. Vill kunna använda liggdelen länge.

Tack på förhand.
aimie
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 24 nov 2009, 13:54

Re: Tips på liggvagn till stort barn

Inlägg av aimie »

Emmaljungas danska versioner har stora liggdelar.
Men hur man får tag på dom i Sverige vet jag inte :)
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Tips på liggvagn till stort barn

Inlägg av Tetz »

Jag tror det är ganska lätt att få tag på norska och danska stora vagnar om man bor nära gränsen till de länderna. Det verkade så på Blocket när jag letade runt för ett tag sedan. Annars kan jag tipsa om det svenska märket Kronan. Deras duovagn är jättestor, tror liggdelen är 80x45 cm. Kika in http://www.kronan.com om du vill :D

Nackdelen är förstås att den är stor även ihopfälld, så den tog upp hela bagageutrymmet på vår bil... Men dottern låg som en prinsessa i den! :D
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Re: Tips på liggvagn till stort barn

Inlägg av wifsta »

Emmaljungas äldre duomodeller har också stora liggkorgar.
Jag bytte förra veckan då det blev lite trångt med voksi-påsen (mycket tjock ullsäck) som varit ett måste på utelurarna i vinter då temperaturen ofta legat runt -20.
Min son är nu 5½ månad och ganska välväxt.
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Roffe
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 19 jun 2008, 12:56

Re: Tips på liggvagn till stort barn

Inlägg av Roffe »

Tack så mycket för alla goda råd.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"