Bortbjudna ?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Låst
bellamarie

Bortbjudna ?

Inlägg av bellamarie »

Hej! Idag är vi bortbjudna till kl 15. Då vi håller på att kura dottern 6 mån (är inne på 6:e dygnet) undrar jag lite vad som blir bäst att göra. Ska vi köra hem och lägga henne till kl 19 eller ska hon få somna där i resesäng. Risken om vi kör hem vid 18 tiden är ju att hon somnar i bilen. Lite olyckligt att det här kom mitt i, jag vet.
Mvh Marie
Ellen född 100706 som började kuras 110102
milla82

Re: Bortbjudna ?

Inlägg av milla82 »

hej!

är bara inne på vår 2 dag men vad jag förstått så ska man inte göra något extra under de första 11 dygnen (kuren + uppföljningsveckan). jag skulle stanna hemma för att inte riskera nånting. Hoppas nån korrigerar mej ifall jag har fel.
Meya 4 juli 2010
kurs start 5 januari 2011
MammaFrankie

Inlägg av MammaFrankie »

Jag skulle gjort det samma. Stannat hemma alltså.
Det är ju väldigt korta 11 dygn när man ser på helheten o sen kan ni ju fara hur mycket som helst.

Jag är inget pro. Men AW föreslår kuren hemma för att inte lillen ska bli förvirrad o behöva koncentrera sig på andra intryck än att få till sitt nya njutbara liv. Tiderna ska följas till punkt o pricka o därför kanske dumt att riskera att lillen somnar i bilen osv.

:heart:
Mamma till älskade Frankie, född:10.05.21 kurstart:10.12.05
och älskade Sid, född 12.04.29 med SM i bakhuvudet från start
bellamarie

Inlägg av bellamarie »

Hej och tack för svaren som jag inte hunnit svara på förren nu.
Ja, jag vet att det helt klart att det bästa hade varit att stanna hemma och jag hade inte så lite ångest för att vi åkte iväg. Men vi åkte trots allt och anpassade det efter Ellens tider. Det blev en femminutare på vägen dit men sen kunde vi hålla tiderna exakt. Det som blev annorlunda var att hon fick somna för natten i vagnen istället för sängen. Men det verkar trots allt gått bra.I natt vaknade hon till tre gånger men somnade om på ganska lite ramsande. Dagen idag har varit superlugn och tiderna har hållts på minuten. Jag fick dock tratta i henne lite extra gröt när det inte vara mattid för hon var mer hungrig kom jag på efter en stunds ihärdigt gnällande. Är ju inte van vid att hon äter så mycket!
Ellen född 100706 som började kuras 110102
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Hej Bellamarie!

Det underlättar för oss som vill hjälpa till att svara på frågor om vi samlar alla frågor rörande samma barn i samma tråd. Så jag stänger denna tråden och klistrar in det som skrivits här i din andra tråd. :wink:

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"