hon skriker hysteriskt och inget hjälper, vad ska ja göra?!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lillajag_84

hon skriker hysteriskt och inget hjälper, vad ska ja göra?!

Inlägg av lillajag_84 »

Vi kurade för ca 2 veckor sen och dom två första nätterna gick ganska bra. Läggningen fungerade jätte bra och sedan började det.

Jag fattar ingenting, jag vet inte vad vi ska göra.

Vi kurade våran son för 3 år sen och det fungerade perfekt!

Den här gången tänkte vi att vi kör SHN endast vid läggning och på natten, då hon får sova fritt på dagen i vagn. (vilket vi gjorde med sonen, men dock följde vi schemat dom 2 första veckorna)
Som sagt så gick de bra till en början, hon vaknade till flera gånger dom första timmarna och somnade om själv. Men sen började hon vakna och kräva 30 min - 1 timme 2-3 ggr/natt. Min pappa gifte sej förra helgen och inför den så orkade vi inte bråka på natten så vi tog över hon till oss, för att kunna få sova! Detta har hållt i sej hela veckan efter det.. Vi lägger hon i sin säng, hon gnyr till flera gånger dom första timmarna och sen börjar hon vakna. Senaste veckan har hon dessutom varit VAKEN ca 1 timme per natt, då har vi snällt gått ner å sett på tv medans hon har pulat på och till råga på det så tycker hon att det är morgon 4.30/5.30 nån gång.
Jag har tagit nätterna och sambon har stigit upp på morgonen.

Hon är 7,5 månad och dom övre tänderna har kommit nu den sista veckan.

Jag tror inte att det har med att vi inte kurar på dagen att göra. Jag köper Annas metod men tycker inte att man behöver följa det slaviskt, så jag vill inte ha nå pekpinnar om schema och dyl.

Nu ikväll när ja skulle lägga hon så börjar hon klaga redan när vi kommer in i rummet, det är 6 timmar sen hon sov sist så hon är trött! Jag lägger hon och hon blir hysterisk! Jag buffar och får inte den minsta reaktion, solfjädrar, ramsar och går ut. Hon lugnar inte ner sej. Jag går in, ramsar medans jag buffar, händer inget. Jag Skriker argt ramsan, men inget händer, jag säger lugnt och mjukt, men inget händer. Jag solfjädrar, jag provar allt, men hon lugnar inte ner sej!
Men jag gav mej fasiken på att inte ta upp hon. Jag ramsade och gick ut trots att hon fortfarande var hysteriskt.
Sen sätter jag mej här och börjar skriva..hon fortsätter och skriker. Jag hör hur hon lugnar ner sej och jag skyndar mej till dörren och börjar ramsa, då hör ja att hon ligger under täcket så jag går in lägger hon tillbaka på kudden, hon börjar gny, jag solfjädrar och ramsar. Hon är lugn och ligger och snyftar och jag får världens sämsta samvete.. Jag ramsar ut,bekräftar och hon sover.
Sen går jag tillbaka hit och fortsätter mitt inlägg.

Hon har varit förskyld i en vecka nu, kan det och tänderna göra att allt bara blir kaos?

Åhh, hjälp.?!
Nadja, mamma till Elvis född 070816 & matte till Tjej bordercollie/alaskan husky född 060228 =)
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej Nadja! Nu ska jag försöka svara dig utan att blanda in schema, vilket blir svårt. För som jag ser det hänger allt ihop, man kan inte skilja natt från dag. Vi är inte här för att komma med pekpinnar, jag tycker absolut att det är föräldrarnas känsla som ska styra och alla gör på sitt sätt. Men får man problem när man kurat så landar i alla fall mina tankar direkt på schematänk och genomtänkta dagar över huvud taget. Att ni tog upp henne så nyligen inpå kuren gör ju saker svårare, tänk dig att det är dina handlingar som ska försöka visa vägen och om handlingarna är slumpmässiga blir det väldigt svårt att barnet att hitta rätt.

Du ramsar medan du buffar skriver du, du skyndar att ramsa när hon lugnar sig, det är inte så SHN går till! Nu låter jag hård, men ni får fundera om detta är rätt för er och i så fall läsa igen. Skriv gärna tillbaka om du behöver mer hjälp.

Lycka till!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
lillajag_84

Inlägg av lillajag_84 »

sorry om ja lät lite hård med pekpinnarna, ja har nog varit för mycket på familjeliv där folk kan hoppa på en för minsta lilla. =)

Jag har ikväll pratat med Lua, och imorgon börjar Ellas schema! Vi tror båda att roten till sovandet är att hon inte äter tillräckligt bra på dagarna. Då hon har ätit riktigt bra nån gång så har hon ätit en liten burk mat, och det är ju på tok för lite för en i hennes ålder.

Men som sagt, imorrn börjar det nya livet. Nästa vecka ska vi sova hela nätter!

Tack för hjälpen! =)
Nadja, mamma till Elvis född 070816 & matte till Tjej bordercollie/alaskan husky född 060228 =)
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Heja :thumbsup: !
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"