Svarar inte på pappa??? (natt tre)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Fiffan

Svarar inte på pappa??? (natt tre)

Inlägg av Fiffan »

Tredj kurnatten denna natt, vi har precis klarat av läggningn av vår snart femmåning. Pappa har nattat och ska ta över i natt, men det har inte alls gått bra nu vid läggningen! :(

Vi är tillbaka på dag 1 känns det som, hon svarar inte alls på pappas ramsa. Jag (mamma) körde natt 1 & 2, och andra natten, och som önskat märkte jag natt 2 att hon svarade tydligare, tog ramsan mer och mer. Vi klarade oss med endast lite buffning - under ett pass i vargtimman fick jag gå in och buffa. :)

Men vid denna läggning rådde kaos. Vi har tränat teknik och ramsor tillsammans, så det är inte att han är oinsatt eller har annan teknik än jag. Hittills (innan kuren) har det varit jag som har lagt 8 gånger av 10 och hon är väldigt mammig just nu. Det är ju vi som är hemma om dagarna så det är ju inte så konstigt.

Jag backar, har inte alls lagt mig i kvällens läggning som tog 35 minuter. Pappa är lätt olycklig just nu :wink: och jag vill kolla med er kloka om detta är vanligt? Är det något man bör tänka på? Vi har samma ramsa, borde vi ha valt olika? Vad jag förstår så spelar ju orden inte så stor roll, egentligen .

Det känns trist att uppleva det som att vi är tillbaka på ruta ett :( :( Vi var ju nöjda och glada med de framsteg vi gjort hittills!

Resultat natt 1: Hon sov knappa 9 timmar av sina 11,5. Vaken 2 timmar kring midnatt, 45 minuter av denna tid ARG :twisted: Vaknade totalt 7 gånger under natten.

Resultat natt 2: Hon sov drygt 10 timmar av 11,5. Vaknade tre gånger, sista gången (vargtimman) var hon vaken 50 minuter och jag fick buffa henne i två omgångar. Övriga två uppvak löstes med ramsa samt ramsa+solfjäder. :D
juline

Inlägg av juline »

Jag tycker att det låter som att ni har lyckats bra! :D
Vi har precis "börjat om" efter att ha jobbat med fel verktyg i sju nätter!
Vi hoppade t ex över att byta nattare efter två nätter för att vi trodde att det skulle gå bättre för pappa om hon fick vänja sig liiiite till med mamma (vår tjej är också väldigt mammig, särskilt när hon är trött).
När pappa väl fick pröva, natt 5, så somnade hon faktiskt på 12 minuter! men sen blev natten inte så bra för han hade inte läst på tillräckligt... :evil:

Er tjej undrar nog vart mamma tog vägen och ställde därför några extra frågor, tror jag (men jag är ju inen expert!!!) När hon får samma betryggande svar av pappa; att allt är lugnt och tryggt och att det är dags att sova så kommer hon inte bry sig om vem av er som nattar!
Det här försöker jag övertyga mig själv lika mycket som dig :wink:

heja pappan!
mamma till tv? tjej-?nglar f?dda 03 och 05
Fiffan

Inlägg av Fiffan »

Tack! :D

Jag hoppas ju verkligen att det är bra, egentligen, även om det är jobbigt att känna att det går åt "fel" håll. Natten (natt tre) avlöpt ganska bra, hon vaknade vid 23-tiden och somnade om själv MEN var sen vaken i 1,5 timma vid 4-5. :( I slutet arg... så pappa fick buffa en hel del.

Även denna nattning strulade, hon var riktigt arg och tidvis ledsen så det blev buffning. IGEN. :cry: Det känns inte som om det är rätt, att det ska vara så här natt fyra. Men vi får se hur det blir i natt. Lilla tjejen har fått ont i halsen, hon är hes, så jag vet inte om det påverkar också. Suck...
Tack för ditt svar, hoppas det gåra bra för er också! :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Bra jobbat så långt!
Så fort ni börjar fundera på om ni gör rätt så märker hon det. Attityden av självklarhet är det avsolut viktigaste.
Natt 3 frågar hon (som du redan fått svar på) om pappa kan detta lika bra som mamma och om han är lika säker. I attityd och handling måste han vara det.

SHN är inte alltid lätt, men det fungerar om man är konsekvent och vet vad man gör. Så kör på, ni fixar detta!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"