Jag skulle vilja rådfråga er om min sex-åring som kissar på sig på dagtid men är helt torr på nätterna (har varit det i snart två år).
Oftast kissar han inte ner sig helt utan det kommer lite i kalsongerna och resten tar han i toaletten. Men det händer oxå flera gånger i veckan att allt kommer i byxan. När det händer gör vi ingen stor grej av det utan säger bara att han får gå och byta. Ibland ropar jag i sådär i förbifarten till honom när han går på toa att "om kalsongerna är blöta får du byta dem" och då brukar han göra det. Säger vi inget brukar han låtsas som ingenting. Men jag känner ju på lukten av kläderna att det hänt olyckor.
Jag har frågat honom om han känner när han är kissnödig och då svarade han nej och sa att det är först när det "pirrar" i snoppen som han känner att han är kissnödig, kan det vara så att han inte är mogen att känna att han är kissnödig? Men varför är han då torr på nätterna?
Ibland bajsar han på sig men sen jag införde att varje kväll innan han ska sova så ska han pröva och bajsa (vilket han gör varje kväll) så funkar det.
Har ni några råd att ge? Jag är ju så rädd att han ska bli mobbad i skolan för detta.
Hälsningar Cec