Stockholm 13 september?
Jag kommer!
Hej!
Det här kan jag inte missa. Med barn eller utan, det är frågan... så jag vet inte riktigt om det blir vid 16-tiden, eller senare, efter 19.
Vad kul!!!!
Trebarn
Det här kan jag inte missa. Med barn eller utan, det är frågan... så jag vet inte riktigt om det blir vid 16-tiden, eller senare, efter 19.
Vad kul!!!!
Trebarn
brorsan 0507
syrran 0703 kurad vid 11 månader
Lillasyrran 0812 vinglig SM från start...
Bibban har små-skvallrat lite på facebook så jag har förstått att uppläsningen av novellerna inte gick av för hackor. :thumbsup: Jag är fortfarande svagt ljusgrön av avund.
Hoppas att resten av kvällen blev minst lika lyckad och att du fick välförtjänt uppmärksamhet och många glada skratt.
STOR kram! Jannika
STOR kram! Jannika
Jag kan skvallra lite...för jag var där
Som den lantlolla jag är kom jag instapplandes med karta i handen, skapligt bortkommen men hittade ändå rätt adress. Vilsen kände jag mig - men AW kände jag ju igen från bild så jag visste jag var på rätt ställe. Snabbt blev jag omhändertagen av Sussi och Bibban (Tackar för gott sällskap
), sen kom AW och hälsade. Då stammade jag fram mitt forumnamn - och började stortjuta!!!
Inte min stil vanligtvis...men det finns de i livet som betyder mycket helt enkelt och AW är definitivt en! Fantastiskt härligt att få träffa dig Anna, och få så fint signerade böcker! Tillbaka till landet har jag kunnat skryta med intressanta samtal med Camilla Läckberg och att Jan Malmsjö var där. Är inte ett dugg sugen på kokt potatis efter att ha upplevt det första novellframförandet. Supernöjd över att få ha varit med under kvällen - lyckosamt sammanträffande att vara i Sthlm just den dagen. Jag bär med mig en varm, öppen, hjärtlig och lättsam stämning från kvällen...
hon som storgrät...
Som den lantlolla jag är kom jag instapplandes med karta i handen, skapligt bortkommen men hittade ändå rätt adress. Vilsen kände jag mig - men AW kände jag ju igen från bild så jag visste jag var på rätt ställe. Snabbt blev jag omhändertagen av Sussi och Bibban (Tackar för gott sällskap
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM 
Tack för igår!
Hej alla!
Jag smet in vid 8-tiden och missade tyvärr uppläsningen. Men jag köpte och fick min "Burk" och min novellantologi signerad av Anna. Och fina små hjärtan... och mina barns namn i olika färger... Tack för din fina dedikation Anna! Här kommer hjärtan tillbaka:
Och Nya mamman och Blomman. Det var andra gången jag träffade forumfolk, första gången var i Blecktornsparken förra hösten. Det är så...starkt att träffa er! Hoppas vi kan ses igen, flera!
Trebarn
Jag smet in vid 8-tiden och missade tyvärr uppläsningen. Men jag köpte och fick min "Burk" och min novellantologi signerad av Anna. Och fina små hjärtan... och mina barns namn i olika färger... Tack för din fina dedikation Anna! Här kommer hjärtan tillbaka:
Och Nya mamman och Blomman. Det var andra gången jag träffade forumfolk, första gången var i Blecktornsparken förra hösten. Det är så...starkt att träffa er! Hoppas vi kan ses igen, flera!
Trebarn
brorsan 0507
-
Fd Medlem
Tack Anna, Tack Bibban, tack alla kära formvänner!
Det var en hejdundrande kväll! Jösses, vilket party!
Jag rumlade hem långt efter tio på kvällen, det är inte så ofta...
Och ja, håller med trebarn, det är alltid starkt att träffa vänner från forumet, där man "får", vill och kan ösa på med alla tankar, funderingar, bekännelser kring livet som förälder. Få sammanhang känns så tillåtande.
PUSS PÅ ER ALLA, nu ska jag krypa upp i soffan och läsa "Var inte rädd för att dö, min älskade. Var rädd för att inte leva".
Pilutta!
Det var en hejdundrande kväll! Jösses, vilket party!
Jag rumlade hem långt efter tio på kvällen, det är inte så ofta...
Och ja, håller med trebarn, det är alltid starkt att träffa vänner från forumet, där man "får", vill och kan ösa på med alla tankar, funderingar, bekännelser kring livet som förälder. Få sammanhang känns så tillåtande.
PUSS PÅ ER ALLA, nu ska jag krypa upp i soffan och läsa "Var inte rädd för att dö, min älskade. Var rädd för att inte leva".
Pilutta!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Tack Bibban, du omistliga, du bästaste redaktören, du älskade vän
Tack ALLA
Tack Sussi, Jannika och Mia för den underbara Burken - med oslagbart innehåll
Tack för alla lyckönskningar och kramar, för all värme och glädje, för all ljuvlig entusiasm :-({|= =D>
Ja milde herre
Det var en alldeles fantastisk kväll \:D/ Föregången av lite lätt rafflande dramatik. Burken fanns ju, men "Var inte rädd..." lyste med sin frånvaro. Tryckeriet hade klantat till det. I flera veckor hade de försummat att inhämta någon sorts måttuppgifter för ryggen på boken, för de som inkommit var inte riktigt på kvartsmilllimetern korrekta. Men det talade man inte om förrän VÄLDIGT sent. Så där gick jag och hade "annonserat" bokrelease på novellantologin och så kom den inte! Förrän den kom. På fredagen. I elfte timmen får man säga. Den fick budas ut till Stockholmstidningarna med ursäkt för hasten och alla landsortstidningar fick den i god tid (=motsatsen) EFTER releasefesten / utgivningsdagen... Som alltså är framflyttad nu till den 20. Men fest fick vi ju ha ändå
Och ryska SHN kom inte alls
Sedan skulle det ju vara fina affischer på väggarna. Det var ju ett galleri och någonting vackert måste finnas att titta på kring de inhyrda mingelborden. Stora posters på pappskivor. Tio stycken, som Christian hade tagit fram, märkvärdigt beställda. Någon boksida, ett par illustrationer ur Burken, omslaget på Burken, omslaget på *Var inte rädd...* och lite frestande textutdrag, så där. Skulle levereras på förmiddagen, alla tio. Kom inte. Skulle komma senare. Kom inte. Kom till slut - precis när lilla kalaset skulle börja, och Christian fick stå på stege och försöka få upp dem utan att det fanns någonting att hänga upp dem på
Och sedan kom folk. Många, många. Underbara forumister - kära MamMalin som bara brast i gråt! Vilket möte, vilken lycka
Och Svensk Damtidning var där och kanske visar några skvallerbilder omsider. Expressen hade en liten blänkare igår, en kompis därifrån var där. Fler kom, barnfamiljer och unga föräldrar, vänner till familjen och till varandra. Och till mig. Och jag fick så mycket blommor. Och flera små barnbarn fick jag i knä och famn
Och Amelia tänker göra reportage så småningom och vill skriva personligen. Hon måste snart gå (snabbt och effektivt) och missade därmed den fullständigt strålande "sketchen" (sa Jan Malmsjö), *Den kokta potatisen* som är skriven som en ren dialog och som dessa två eminenta skådespelare, han och Marie Göranzon, gifta med varandra dessutom, uppförde så vansinnigt roligt och bra att jublet aldrig ville ta slut. De var alldeles underbara, även och inte minst "privat" och stannade hur länge som helst. På eget bevåg ville de uppföra en till historia - *Med näsa för väsentligheter* - och det hade jag ingen aning om att de förberett sig för. Helt fantastiskt
Visst saknade vi många av er - allihop :thumbsup: - men det fick mig bara att bestämma att nästa år, så... Då gör vi om det
Och flera av barnen kunde omöjligtvis komma. Men de som kom lyste för dem alla
Stort var det för mig, och jag glömmer aldrig den här kvällen så länge jag lever. Inte "bara" för själva lilla stora festen, som blev så lyckad, för alla som kom, för alla som ville men inte kunde, för stämningen och värmen och glädjen alla delade. Utan också förstås för böckerna det hela handlade om. Före mig var ju mina böcker som barn jag födde. Låter löjligt kanske men det finns - som ni alla möjligen vet - ingenting som kan liknas vid att hålla ett nyfött barn i sin famn för första gången O:) Det som kommer närmast är att hålla sin egen bok - BOK - i handen för första gången. Se den finnas. Se den vara född. Lukta på den, väga den i handen, lägga den mot kinden... Larva sig hur mycket som helst i tvättäkta lycka för att den faktiskt finns. Påtaglig, bevisbar, skriven och färdig och utgiven. I många år "födde" jag en bok lika ofta som jag födde ett barn O:) Och en efter en har mina böcker bara försvunnit. Det är som barn man aldrig mer hör av. Visst har jag ett ex av dem alla - tack vare Bibban först och främst - men hur levande har de fått förbli
Tack, Bibban, som insisterade på att de bästa novellerna skulle samlas i en ny, alldeles egen och tidlös antologi
Tack, Christian, som gjorde den så vacker
Tack, Adrian, som ritade och målade dessa färgsprakande och kärleksfulla illustrationer till Burken
Tack, ni alla kära, som vill läsa dem. Som vill ta emot mina "barn" och låta dem sprida sin glädje, värme och förhoppningsvis kännbara, i ordets sanna bemärkelse, kärlek
Nu ska skvallraren snyta sig och gå till sängs (igen), lycklig, tacksam, stolt och stark.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Åh Anna, jag får gåshud, det låter helt underbart och ingen kan beskriva det bättre än du (även om ni andra som var där gör det så väl
) Jag är så glad över all den kärlek du har omkring dig och att kvällen blev så lyckad - det är du väldigt mycket värd
Åse)
Åse)
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10