Idag är vi hemma från dagis för att han har feber. Efter några timmar sjönk febern och han var lika pigg som vanligt. Jag ställde mig och stekte pannkakor till lunchen och han satt bredvid i sin stol för han ville hjälpa till. Jag råkade ställa mig framför honom och då slog han till mig mitt i ryggen vilket gjorde väldigt ont. Jag talade om för honom att man inte skall slåss utan bara klappa och att det gör ont. Tårarna började trilla på mig för att det gjorde så fruktansvärt ont. Han bara skrattade och fortsatte att slå.
Så här är det nästan alltid när något går honom emot. Jag vet inte vad jag skall göra har nog försökt allt. Jag har vissat honom hur man skall göra "klappa fint" och han klappar tills nästa gång han blir arg. Jag har gått ut ur rummet och sagt att jag inte vill leka med honom när han slåss, då kommer han efter och säger inte göra så mer och flåt och vill kramas vi kramas och jag talar om hur glad jag blir av hans kramar och pussar.
Han slår mig sin pappa, mormor ja nästan alla som kommer i hans väg när han blir arg.
Någon som har tips om hur jag skall hantera situationen?