Lilleman är här!
Lilleman är här!
Jaha då var man igång igen med bebis,!
Livet är toppen och lillkillen gillar verkligen SM. Sover nu 6tim nätter sedan en vecka. Men jag undrar hur länge de ska vara såå trötta! 5 veckor idag och har fortfarande svårt att vara vaken 2 timmar på dagen. Är det normalt? Är han bara en tröttis? Dottern var tvärtom hur pigg som helst!
Livet är toppen och lillkillen gillar verkligen SM. Sover nu 6tim nätter sedan en vecka. Men jag undrar hur länge de ska vara såå trötta! 5 veckor idag och har fortfarande svårt att vara vaken 2 timmar på dagen. Är det normalt? Är han bara en tröttis? Dottern var tvärtom hur pigg som helst!
Maja 070723 Sm från 2 månader. Sov hela natten vid 4,5 månad
Sixten 100719 Sm från start. Sov hela natten vid 3 månader.
-
ElinN
Hade det på känn men mammaoron gnagde ändå lite 8-[
Tusen tack för snabbt svar! nu ska vi fortsätta njuta av livet och våra barn!
För det kan man göra när man lärt känna AW och det tackar jag för! :thumbsup:
Tusen tack för snabbt svar! nu ska vi fortsätta njuta av livet och våra barn!
För det kan man göra när man lärt känna AW och det tackar jag för! :thumbsup:
Riktigt skönt att höra. Han är fortfarande en tröttis men han har vaknat till lite tycker jag!
Vi har dock börjat göra kväll kl 8 och det funkar toppen!! Sover 8-7 nu med ett uppvak, har väckt honom kl 3 flera dagar i rad!
Vi har dock börjat göra kväll kl 8 och det funkar toppen!! Sover 8-7 nu med ett uppvak, har väckt honom kl 3 flera dagar i rad!
oj oj vad tiden springer iväg...
Sm med lilleman fungerar verkligen toppen!
En liten fråga?
I natt försov jag mig, eller om klockan inte ringde... vet ej!
Men han fick ingen mat och sov ändå när jag steg upp klockan 7. Väckte honom då.
Då hade han sovit sen strax före sju igår kväll. Riktigt härligt såklart! Men är det bara att fortsätta nu eller är det för tidigt? Nån som vet?
Schemat ser ut som följer
7.00 godmorgon
9-10.30 sova
12.30-14.30 sova
16.00-16.45 sova
19.00 godnatt!
Han har dock skarvat på förmiddagsluren... vilket han inte brukar göra, kanske dags att ändra lite. Fast han är alltid toktrött sista halvtimmen innan vila.
Tips från er alla kloka mottages gärna
Sm med lilleman fungerar verkligen toppen!
En liten fråga?
I natt försov jag mig, eller om klockan inte ringde... vet ej!
Men han fick ingen mat och sov ändå när jag steg upp klockan 7. Väckte honom då.
Då hade han sovit sen strax före sju igår kväll. Riktigt härligt såklart! Men är det bara att fortsätta nu eller är det för tidigt? Nån som vet?
Schemat ser ut som följer
7.00 godmorgon
9-10.30 sova
12.30-14.30 sova
16.00-16.45 sova
19.00 godnatt!
Han har dock skarvat på förmiddagsluren... vilket han inte brukar göra, kanske dags att ändra lite. Fast han är alltid toktrött sista halvtimmen innan vila.
Tips från er alla kloka mottages gärna
-
chokladkaninen
Hej lomme! 
Grattis till 12h-natten! :thumbsup:
Och vad fint ni verkar ha det! 
Nu har han ju visat att han kan, tycker jag, så jag skulle bara slutat ställa klockan utan att göra så mycket affär av det. 8) Vaknar han så matar du, vaknar han inte så matar du inte, typ.
Om schemat tänker jag som du - drar du ned till 12h - 45 - 2 - 45 så vet du att skarvar inte beror på för mycket sömn i alla fall.... och så får du straighta upp honom mha marginalkvartar om det behövs.
Grattis till 12h-natten! :thumbsup:
Nu har han ju visat att han kan, tycker jag, så jag skulle bara slutat ställa klockan utan att göra så mycket affär av det. 8) Vaknar han så matar du, vaknar han inte så matar du inte, typ.
Om schemat tänker jag som du - drar du ned till 12h - 45 - 2 - 45 så vet du att skarvar inte beror på för mycket sömn i alla fall.... och så får du straighta upp honom mha marginalkvartar om det behövs.
Mamma till
Storasyster f feb 07
och
Lillebror f okt 08
och