Centraldammsugare?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Tetz

Centraldammsugare?

Inlägg av Tetz »

Uj uj, alla dessa val man måste göra i livet :wink:

Vi har köpt/bokat ett hus som håller på att byggas och fick i veckan pärmen med alla inredningsval :D =P~ Vi har möjlighet att välja till en centraldammsugare, men jag vet ingenting om såna och känner ingen som har det.

Åsikter :?: Erfarenheter :?:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

vi har centraldamsugare, men jag ser ingaen större fördel med det. Lika motigit att ta fram slangen som dammsugaren. Den enda, då menar jag ENDA fördel jag ser är att allt damm som man suger upp och kommer ut igen går i vårt fall ut i friska luften och inte in i huset igen.

Kram med vad ni än väljer.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
bibban2009

Inlägg av bibban2009 »

Centraldammsugare följde med det hus vi köpte, så det var inget val från vår sida.

Den största fördelen är att man slipper dammlukten som gärna blir när man dammsuger med vanlig dammsugare.

Jag tycker att det är fantastiskt bra och tycker absolut att du ska välja det.

Kan dock vara bra att ha en liten dammsugare (typ handdammsugare) när man behöver dammsuga något snabbt, för det är lite knöligt med den långa sladden. Fast i och för sig är det väl lika knöligt att plocka fram en vanlig dammsugare.

Men att slippa dammlukten är det bästa. Och så behöver du inte köpa dammsugarpåsar, bara att tömma och spola ur när den stora behållaren är full.
Tetz

Inlägg av Tetz »

Tack för svar! :D

Ja, jag känner mig sugen efter att ha läst era kommentarer! För det är ju rätt äckligt hur det känns i luften efter att man dammsugit med en vanlig. Vår dammsugare luktar verkligen vidrigt. Nu dammsuger vi inte upp hela matrester, men det känns verkligen som om det gått utför mer den stackars apparaten sedan dottern började äta själv.

Kan det börja lukta i en centraldammsugare, som det gör i vanliga? En del säger ju att det kan börja lukta för att man byter påse för sällan, och i en central. byter man ju jättesällan?
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Vi hade centraldammsugare där vi bodde förut. Toppen!
I en vanlig dammsugare sugs ju luften in i ena änden och ut i den andra, därav dammlukt. En del damm lär följa med ut igen också. I en centraldammsugare händer ju inte detta, för den har ju ingen "bak" :lol:
Saknar den!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:roll: jag saknar centraldammsugaren menar jag, inte baken :lol:
Tetz

Inlägg av Tetz »

:lol: Annars hade jag kunnat dela med mig då jag anti-saknar min :lol:

Skämt åsido har jag, ehh vi, bestämt oss för att det blir centraldammsugare! Tack för input! :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"