Vår lillasyster M föddes i mars 2010 och närmar sig snart 5 månader och nu har vi bestämt oss för att SHN-kura henne, eftersom sovandet är huller om buller. Jag är en mamma som tycker om att ha ordning och reda och sova om nätterna.
Lilla M sover otroligt oregelbundet, ibland sover hon riktigt lite på dagarna och nån annan dag sover hon riktigt mycket, och då tar hon antagligen igen sömnen som hon tappat tidigare. Nätterna är också oregelbundna, ibland sover hon 10 timmar i ett sträck utan minsta lilla pip (hon sover i eget kolsvart rum i spjälsäng på natten och i vagnen på dagarna) och ibland sover hon 6 timmar, är vaken och skriker i några timmar (såååå hemskt!!), för att sedan somna om och sova ända till morgon. Och de allra flesta nätterna vaknar hon under vargtimmarna och tror att hon ska stiga upp! För det mesta somnar hon om efter några pip/skrik, eller så skriker hon upp sig och somnar inte så vi får ta morgon. Alltså, just nu är allt mycket varierande och oregelbundet! Usch... så nu behöver vi verkligen få ihop ett schema och få nån ordning på det hela
Vi har försökt lägga henne för natten strax efter 20, men sanningen är den att hon somnar närmare 21. Morgon har vi tagit 7-8. Ibland också 9.30, då hon varit vaken mycket på natten.
Jag har snart läst igenom SHN-boken och sen skall min man göra det. Jag har också läst en hel del här på forumet. Jag är verkligen på gång och det känns som om jag inte alls skulle vilja vänta en dag längre på att få börja! Men jag vill vara ännu mer säker på alla verktygen och tekniker, så jag inte behöver darra när jag äntligen får sätta igång!
Ok, ville bara skriva av mig.. Hoppas verkligen att ni kan hjälpa ifall det går fel nånstans eller om vi fastnar. TACK så mycket redan på förhand!!