Ledsen ledsen arg arg

helamig

Inlägg av helamig »

Gumman :heart: :heart: :heart: Låter ju jätteobehagligt med rivmärken på rygg. Skönt att det känns överstökat. Jag har inte testat just dammsugaren mitt i natten men hade mycket disk som jag kunde röja med i köket. Vi är experter på att samla på oss disk, skönt att ha ibland :wink: Och skönt att sätta händerna i när ångesten tar tag i en. Och diskmaskinen, annars spola i kranen i badrummet. Tvätta handfatet, tvätta golv? sätta på tv´n gör jag ofta på dagen. Allt som också hjälper dig att behålla ditt lugn. Annars försöka att bara sova själv, inte orka gå upp, vara lat. Men lättare sagt än gjort, speciellt när dom låter mycket och länge.

Försök tänka att det inte är nån fara. Han reagerar, det låter värre än det är, han kommer klara sig fint. Kanske kan det hjälpa?

Offerkoftan kan du få ta på dig en stund, sen får du ta nya tag. Du klarar det här. Det känns jobbigt nu, det går över. Snart kommer det kännas bättre igen. Men din man verkar inte vara något vidare stöd, fy på honom.

Inte kul med magsår, kan du ta något som lindrar?

Förlåt för att jag inte svarat tidigare, har haft fullt upp, Men hoppas du kan läsa det här i natt eller innan du lägger dig.

Som sagt, det blir bättre, det går över. Du klarar det här. Och kommer tillbaka och hjälper mig med tips när det är min tur. Bra va?

Många kramar och värme till er :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Hej Luvisen!

Jag skriver i egenskap av samma-förtrots-sitts som du.
Helt klart är det separation som är Smulans issue, Klimp hade klockrent "Nej nej nej" för sig.

Smulan har haft några hjärtskärande uppvak under ett par veckor, jag kontrade första gången genom att gå in. Kanske var det over kill men jag blev så tagen. Till saken var den att ca 1 timme innan läggdags så skrämdes hon rejält då klädtorkarställningen, som stod tom lutad mot en vägg, ramlade över henne. Jag har aldrig sett henne så rädd som då. Det i kombo med att vi hade misskött hennes ena lur på dagen gav en övertrött tjej till läggningen.

Nåja, 1 timme efter insomnande vaknar hon med ett skri och jag rusar in. Det bara inte går att lugna henne vare sig i säng eller sovrum, hon pekar (frågar) dessutom även efter sin pappa. Så ut med henne i vardagsrummet, lugnade, gullade, pussade, skrattade upp och sen läggning igen med en lång solfjäder. Hon blev naturligvis asarg när jag gick ut men somnade om gott sen.

Igår vaknade hon med ett skri igen och ropade "Maaaaamma", min reflex var att gå in men stoppade mig själv och ramsade högt och tryggt varpå hon somnade om (tystnade iaf) någon sekund efter sista ramsraden.

På dagen håller vi, som du vet, allt på klockan, precission is da thing för henne. Och så övertydlighet och inget inget inget slarv med lurarna. Nu när maken är hemma är det dessutom lättare att få till mer skratt (där faller det för er kanske iom. saboterande partnern).

Jag tänker; finns det någon annan i din omgivning som kan avlasta/dela dagarna med dig så att det blir lite gladare där hemma, alltså lite mer skratt? Jag vet att du är fenomenal på att tillgodose Bebis' intressen men jag vet med mig att själv har jag en benägenhet att falla mellan varven.

Vad vill jag ha sagt med allt detta?
:arrow: Att du kan detta
:arrow: Att ni kommer att komma ut på andra sidan
:arrow: Det svajar för Bebis nu men Bebis är inte den enda det svajar för, det svajar här hemma så ni är inte ensama. Mao. släng offerkoftan, den blir ingen av er gladare av :wink: :heart:
:arrow: Att du får ge din saboterande partner en spark i häcken, välriktad från mig!

Sen vill jag inte på något vis underminera oron när du beskriver om rivmärken på ryggen av någon/något. Jag hade dött men det är jag det. Jag vet att Blivandemamma har en tråd inne på kackel om sin mamma som kan guida; kanske värt ett samtal dit för att få lite mer klarhet i vad som händer hemma hos er?

Kram!!
:heart:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

"Mao. släng offerkoftan.." är sagt med en STOR portion omtanke, vill jag poängtera. Med innerlighet, kärlek och omtanke!

-Jag offerkoftade en del jag med under makens bortvaro så jag vill inte låta klämkäck.
Stor portion omtanke är meningen skriven med!
miniz

Inlägg av miniz »

Vilka fina svar du fàtt. :heart:

Släng koftan, det är sommar!
Du kan.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Åhå! Jag är jätteglad för svaren jag fått! Tack såååå mkt!

Offerkoftan hade jag på i några timmar. Saboternade partner var på gott humör :shock: :? och var jättefin med Bebis. Jag var tvungen att fråga vad som stod på men han sa att han kände sig bra. Jag gnällde friskt. Så friskt att Saboterande partner var tvungen att gå och slänga på sig sin Offerkofta. :o Oj oj tänkte jag. Jag sa till honom "varför tror du jag har så svårt för att förbli positiv? varför måste jag tycka synd om mig själv?" "jag vet inte" svarade han och i samma veva bad han innerligt om att få vara ifred. Han gick på promenad. Kvar blev jag med Bebis som nu oxå hittat ngn mindre modell av Offerkofta- dvs förtrots...Allt var hemskt. Han var tvungen att gråta och kasta sig i mina armar ett par ggr. Så hemskt var det. Då! Hux flux så såg jag min spegelbild och hur illa Offerkoftan passa så jag slängde in den längst bak i garderoben. ( Kan inte ännu kasta den helt :oops: ) Jag kavlade upp ärmarna och satte igång med social delaktighet Big Time. Bebis fick riktigt svåra uppgifter att han växte en meter i självförtroende och sov som en kung på efm. Efter luren släpade jag ut allihop HELA efm, tom middag tog vi ute! Var tvungen att komma ut och bort. Då och då kom en obehagskänsla (jag vill inte vara mamma, jag borde inte vara mamma....) men sen kom en liten vindpust och blåste bort dem :P

Middagen blev försenad för vi hittade inte en restaurang med barnstol :x i tid. Likväl lät jag mig inte nedslås. Jag gav Bebis vad jag hade i rätt tid. Banan och mango. Sedan ville han inte ha ngn lagad mat men jag lät det passera. Försökte njuta av vår lilla middag. Sedan kasta vi oss in på första bästa SevenEleven och köpte välling (de hade bara för 6 mån... :roll: ). Bebis tryckte i sig två sådana i sin vagn prick 19. Han somnade som en stock i sängen 20 min senare och sov HELA NATTEN :sleep: :sleep: :heart: :heart:

Nu ska vi se om manövern håller i sig... :wink:

Apråpå annat:

Avlastning har jag ingen bra, det gör mig bedrövad när jag känner mig riktigt nere men jag kommer ju trots allt vidare. Det kommer ju solsken iaf. Men visst, det är tungt ibland.

Kusligheter rymmer mer än otäcka rivmärken...blåmärke också....:( JAg ska nog kolla upp det där. Nu är det ju väck men om det kommer tillbaka vill jag ha det väck för gott!

Begynnande magsår kureras bäst med sömn...så jag sover så mkt jag kan på Bebisens lur och försöker lägga mig tidigt. Annars är det bara det vanliga- bra mat och ev Losec...men jag försöker undvika mediciner...

Det är verkligen bra och kärleksfullt att vi kan stötta varandra genom denna plattform! Det är verkligt fint!

Massa värme ni goa människor!!!
:heart: :heart: :heart:

/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
helamig

Inlägg av helamig »

Härligt Luvisen. Social delaktighet och utgång är ju suveränt. Heja heja! :D :heart:

Här låter vi både det ena och andra passera emellanåt :wink:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

12 tim natt igen! \:D/ :heart:

Jag är superglad för mig son och för mig själv också- förstås... :P /Luvisen
SM rookie
helamig

Inlägg av helamig »

Grattis!! Bra jobbat :lol:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hur har det gått? Bra hoppas jag!

Vad är det för kusligheter du skriver om?

Kram!
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Lite fram och tillbaka har det gått.
Vi hade några få ljuvliga 12 timmars men vi har också haft några gräsliga nätter med mer ...hur ska man säga....dålig energi på besök. Inatt var det dock inget av detta utan dunderförkylning som trasslade till det. Då somnade Bebis sent och sen sova han kort korta pass fram till 23.30 då han somnade för natten. Idag är liten helt sänkt. Stackarn. Nu ligger han och sussar en stund. Tänkte ge honom en 20 minutare men jag kanske ska låta honom sova "färdigt" ?

Kram!/Luvisen
SM rookie
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det är intressant (?) med den dåliga energin som kommer på besök just i förtrotsen. Hur var det för dig, tider av inre oro då också? Parapsykologin menar ju att sådana fenomen är knutna till de egna känslorna.
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Hmmm.... det var nog mer åt "spök"-hållet om man säger. Det låter larvigt men det var inge kul. Det var inte bara i förtrotsen heller...

Så parapsykologin har en slags förklaring? :o Låter ju intresssant... Egna känslor hos barnet eller lilla mamma? :-k

/Luvisen
SM rookie
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jo, men det är precis så. Läs på lite om RSPK, Recurrent Spontaneous Psychokinesis. Spännande värre.
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Kan man få svar på lilla frågan också tro? Ska liten sova tills han vaknar själv?
8-[
SM rookie
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Sorry! Jag brukar köra fri sovning vid sjukdom eftersom Edvard blir så inihelsicke trött, men Sagalinda som brukar få skrapa upp resterna av sådant här inne brukar tycka att man kan förlänga alla befintliga pass istället. 8) Gör som det känns bäst för er.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"