Bortbjudna - hur fixa lillens sömn

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
EliasMama

Bortbjudna - hur fixa lillens sömn

Inlägg av EliasMama »

Hej allihopa,

det var ett tag sedan som jag var inne på forumet och skrev. Detta betyder helt enkelt att allt går så bra med vår lille Elias. Han sover sina nätter och är strålande glad på dagarna. Tack Anna :!:

Är dock i behov av lite tips om att somna borta, väckas och sedan läggas igen. Vi är bjudna på middag och Elias kommer att läggas i en resesäng hemma hos våra bekanta. Är inte så orolig över själva läggningen, den brukar gå väldigt smidigt. Däremot när det kommer till att väcka honom då vi skall åka hem, bilresan och sedan få honom att komma till ro här hemma igen. Jag vill inte förstöra det fantastiska arbete som vi lagt ner och göra Elias alltför upprörd.

Några tips någon???

EliasMama
Mamma till en go liten Elias, född september 2009
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Hämta Elias fr sin resesäng. Låt lampor vara släkta hela vägen om möjligt. Prata inte och låt ingen prata med honom. In med Elias i bil och sedan när ni lyfter ut honom ur bilen kan ni lägga för en tunn sjal eller så för att ljuset inte ska väcka honom om det kommer i ögonen. Sen bums i säng. Väck alltså inte barnet och prata inte. Det har funkat för oss även när liten råkade vakna pga en dumt placerad lampa som råkade lysa honom i ögonen några sekunder. :lol:

Glöm inte Attityden. :wink:

Skulle knytet råka vakna så ramsa honom då.

Värme/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Majsans

Inlägg av Majsans »

Fast vissa barn vaknar och har svårt att somna om,till exempel vår store. Men det gär bra det också. Så länge man har den rätta attityden och visar att allt är som det ska!

Lycka till!
I augusti 2008 föddes Gossen som hade SM i sig från början.

Skruttan föddes den 28 januari, fyra dagar tidigare än beräknat
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Lita på dygnsrytmen. Kroppen vet att det är natt (även mitt i sommaren). Det är ett mycket litet problem att natta om hemma. Lita på det! :D :thumbsup:
EliasMama

Inlägg av EliasMama »

Tack alla för de goda råden. Känner mig bättre till mods inför middagen ikväll.

Trevlig helg!
Mamma till en go liten Elias, född september 2009
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"