Kurkurs i Gastsjön 2010 - Kackel

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jaha, så har vargtimmen börjat och 2 kurbarn verktygas just nu. Ett skräp som tror det skall vara mat, men blev omvagnad av Hippo (mammahanna) toppe jobb. (men så är hon ju i mitt lag också. :lol: :wink: )
Och en Mister L jobbas med fortfarande. Men som vi alla vet så är det bara en kort tid tills man snällt får somna om igen. 8)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
helamig

Inlägg av helamig »

Låter helt underbart. Värme, kärlek, omsorg, Anna, naturen. Så spännande att få barnen att sova. Må bättre, bli pigga och glada. Avis.. :lol:

Hoppas ni alla får det sååå härlig!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

GRATTIS till bebben Päivi :heart: vad roligt!

Och Susanne G, klart vi ska ses nångång :D det är en tidsfråga :wink:

Liten rapport från dagjouren:
Jag och Anna har precis fått nattrapporterna av kurarlagen och en mr M har varit vaken HELA tre minuter, de andra tre barnen har som tur var gjort lite mer väsen av sig så att kurarna inte storknat av tristess :wink: :lol: men sammantaget har det varit en jättefin förstanatt när barnen svarat så bra på verktygen och deras mammor fått sova lugnt och skönt i sina stugor.

Nu har det ätits välling och tutt och en genomgång för natten och inför dagen med mammorna står på programmet, sen handlar det om att följa dagscheman minutiöst och proppa de små så fulla med mat som det bara går! Själv har jag nyss ätit nubakt matforslimpa, hur lyxigt är inte det???

Kurarna har stupat i säng och vi andra ser fram emot en dag fylld med barnaprat, barnamys och sol :D

Varma kramar till er alla som inte kan men vill vara här, hoppas ni får tillfälle nån gång för det är verkligen en upplevelse utöver det vanliga!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej alla lyckligt lottade Gastar!

Ni finns i mina tankar och jag kan ju bara drömma om hur ni har det, hur Gastsjön ser ut och hur lättade de små kommer bli av era budskap.

Jag bara MÅSTE få komma nästa gång. AW: här kommer min anmälan. :wink:

Fantastiskt att fler och fler av oss kan hjälpa små sömnlösa. Ju fler desto bättre. Särskilt med tanke på senaste krönikan.

Jag kommer hänga här och ha en del av själen hos er. Svansen är dock mitt ankare här hemma... :evil: :twisted:

Massor av KRAMAR :heart:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej på er alla :D :!:

Och tack för rapport - om allt från spänstiga rumpor till sjusovande små knytt :lol: . Hoppas ni alla får sova så gott nu en stund på dagen och sedan får njuta sol och värme och ha det riktigt gott tillsammans :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Underbart! :heart: :D Hur har första natten gått? Hur är vädret? Ser Mia ut som om hon tänker gifta sig snart? Hur mycket O'boy har Susan druckit? Vad gör min släkt? Vad sa Anna i välkomsttalet? Vem är bäst på att buffa? Hur gick det med Mr. M kvällsfrilla? Har mammorna kunnat sova nåt endaste litet?

Grattis Päivi! Vad roligt med en liten till. :heart:

Avundsjuka kramar från Jannika, på väg till högskolan för avslutningshelgen på min ena kurs.
noanamn

Inlägg av noanamn »

Låter helt underbart! Tack för att ni rapporterar.

Och åh, att jag kunde ha varit där nu...

kramar!
Malva
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag har ju lovat Jannika rapport på silverfat så det är väl bäst att jag håller det!
Jannika skrev:Hur har första natten gått?
Natten har gått bättre än förväntat; kurbarn mr R har sovit gott men suktat efter mat sin "vanliga" ättid runt fyra, han är en så go och försynt liten kille som mest ligger och ler och äter mer än nånsin dagtid :) miss S tjorvade på förmiddasnatten då hon alltid somnat runt elva förut, men när hon väl kom till ro vid midnatt sov hon som en liten gris fram till morgonen - lilla sparrisen miss S är söt som socker och jobbar på att få i sig mer mat dagtid. Killen mr L har varit ett kurbarn "ur boken" och varvat frågor med god sömn, en liten bråkig vargtimme där han förväntade sig mat men fick solfjäder gjorde att han sov gott fram till väckning.Dagen har han fyllt med en massa mat - äntligen fick han hemlagad gröt - och är så glad i alla "tjejer". Sen har vi då äldstingen mr sov som om han aldrig gjort annat och klämde elva och en halv timme! Hans mamma är i smärre chock och bara ler :D .

Hur är vädret?
Blåsigt. Men soligt.

Ser Mia ut som om hon tänker gifta sig snart?
Va? Jag fattar inte vad du menar :roll:
Hur mycket O'boy har Susan druckit
Enooorma mängder :P
Vad gör min släkt
Åh, hon bara finns och är underbar :heart:

Vad sa Anna i välkomsttalet?
Allt och lite till :wink:

Oj, nu vaknar lille mr M och vi ska upp till logen för att äta middag!

To be continued...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åhhh, vad jag är avis. Jag tröstade mig med AC/DC på Stadion igår, det var tur, annars skulle jag varit grön nu! :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

miar70 skrev:Sen har vi då äldstingen mr sov som om han aldrig gjort annat och klämde elva och en halv timme!
Mr M heter han och inget annat 8)

Nu har vi ätit en gammal favorit - duggans kycklingfilé med keso och skinka = mums!
Vem är bäst på att buffa?
Oj, svår fråga men jag är säker på att alla är experter vid det här laget. Ja, inte kurlaget som hade mr M då kanske, de fick mest sitta och äta smågotta hela natten :lol:
Har mammorna kunnat sova nåt endaste litet?
Jajamen, det är fyra härliga mammor som njuter av varandras sällskap och jag hoppas och tror att de har det alldeles underbart för det förtjänar de :heart:

Nu är vi lite extra uppåt för lilla miss M har ammat utan plasttutte och det satt hårt inne!

Kvällen närmar sig nu, de små ska fixas och grejas inför natten och jag ska gå och vila en stund - det har varit en lång men väldigt rolig dag!

Kram Mia
galaxen

solen

Inlägg av galaxen »

Jag hoppas solen skiner lika vackert på er som den gör här nere i söder.
Nästa gång är jag med - jag lovar. :D
Önskar er en lärorik och härlig helg på en av jordens vackraste platser.
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Här kom en fråga från en kurkursare som ansvarar för mr R inatt:
Hur skall vi öva ramsan om han är tyst?!
:shock:
Själv skall jag få äran att följa lille M och hans ljuva sömn. Undrar smått om man får jobba nåt inatt :roll: Det är riktigt roligt att få uppleva M eftersom han är en "kopia" (alla ljuvliga på sitt sätt :heart: ) på min egen pärla Dag och hans sömntrassel.

Ätit god mat, sovit som en prins i de 9s hus och badat bastu med andra hugade entusiaster 8) Det var kallt i sjön :!:
Här är underbart!
Kram, Tina
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej på er alla!

Nu har jag fått övat buffning som jag inte alls gjorde rätt :shock: så nu vet jag hur man gör. :D Jag måste säga att jag är förvånad över hur bra alla de söta bebisarna sov i natt, första natten och allt! Nu ska snart alla små sova för natten igen. :wink:

Vi har lagat mat och lyssnat på intressant föreläsning.

Oj nu är det dags att lägga barnen. :D
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Sussi

Inlägg av Sussi »

Läser, längtar, suktar.... Nästa gång, då.... :wink:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära ni alla :heart: Natten nalkas. Det är påfallande hur många av er kära som SAKNAS. Och jag tolkar det som att ni finns här ändå, i luften, vinden, anden och andan. Gastsjön skriver historia på sitt en smula egendomligt kärleksfulla vis - där var och en måste finna sin plats och där barnen gör det, de små barnen som i regel har mindre problem, eller inga problem alls, med att finna sig tillrätta... än nykomna vuxna som kan behöva någon liten förvirringens stund innan de faktiskt landar, om man säger.

Nu är andra natten. Jag kan nog påstå att folk har landat, alla som kom och alla som fyller sina uppgifter och dessemellan (eller under tiden :!: ) njuter varandras sällskap. Det är ett litet mirakel som utspelar sig här. Jag tänker på de arma stockholmarna som pratar om MINGEL. Här har vi något som kallas äkta SAMVARO :wink: :lol:

Kära ni alla :heart: Låt oss hoppas att flera gånger, nya gånger, nya somrar, nya kurser kan se dagens ljus, så att vi kan återknyta detta underbara, unika, så speciella förbund som heter SHN-kurs i Gastsjön :P :P :P :P

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"