Dags att ändra schemat?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mamma mia

Dags att ändra schemat?

Inlägg av Mamma mia »

Hej på er alla kloka forumister! :D

Har nu inte skrivit på ett tag, saker och ting har lugnat ner sig och det mesta fungerar bra. Just nu är dock Agnes sjuk med dubbelsidig öroninflammation och mycket förkyld, trots det är hon en pigg och glad tjej som sover hyfsat bra. :heart: (Tack Anna! :heart: )

:arrow: Jag har lite funderingar kring schemat, Agnes är ju snart 11 månader och de sista veckorna har jag haft lite krångel med den långa fömiddagsluren, hon vaknar efter ca 1 tim-.1 tim 10 minuter och skall egentligen sova 1,5 tim, hon är i och för sig nästan alltid nöjd och kan ligga kvar i sängen och prata tills det är dags att komma upp men det föranleder ändå min undran om att eventuellt byta plats på långa och korta luren. Behöver dock lite hjälp med nya schemat, är inte helt säker på att jag hittat rätt. :? :)

Schema nu:
Natt 18.45 (skall vara 19.00 men Agnes är otroligt trött så vi brukar lägga henne lite tidigare) - 07.00
07.30 250-300 ml välling följt av att delta vid min frukost med några smörgåsbitar och ev. några skedar gröt.
09.30 lite banan
9.45 (skall vara 10.00 men även här är Agnes mycket trött) - 11.30 Det är på denna lur hon börjat vakna för tidigt.
12.00 lunch
14.30 mellis, stoor portion gröt
15.15-16.00 sova
17.00 middag
18.30 välling

Nytt schema förslag:
Natt som tidigare
Frukost som tidigare
9.45-10.30 sova
11.30 lunch
14.00 Mellis
14.15-15.45 Sova
17.30 Middag (så att vi kan äta med maken när han kommer från jobbet)
18.30 Välling

:arrow: Sklulle bli jätte tacksam för lite kommentarer och eventuellt andra förslag. Känner att jag kört fast... :)
Mamma till en liten underbart go tjej, Agnes f?dd p? julafton 04!
SHN kur startad 20/5

Bild
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det ser bra ut, tycker jag. Du flyttar fram middagsluren lite och förlänger den. Nästa steg (inte alls nu) kan bli att du flyttar den ytterligare ett snäpp tidigare på dagen. Små barn brukar behöva ta sig en vilopaus någonstans mellan 12 och 3.

Kör du det nya schemat full av tillförsikt, det är skräddarsytt för henne :D Utvärdera ingenting förrän allra tidigast efter en vecka. Tuta och kör med Attityden och det skulle förvåna mig mycket om hon inte reagerar med lättnad :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mamma mia

Inlägg av Mamma mia »

Tack Anna! :D

Då kör vi!! :D 8) :D

Kram
Karin
Mamma till en liten underbart go tjej, Agnes f?dd p? julafton 04!
SHN kur startad 20/5

Bild
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"