Bebis är standardmodellerad och har fram till för 3-4 veckor sen sovit 11 timmar med en ätning. Sen kom den berömda ökningsperioden och jag tänkte att det går säkert bra för det gjorde det med förra. Så nu flera veckor senare äter hon fortfarande ca 380 ggr/natt (känns det som) och verkar inte vilja sluta med det... Så jag har börjat ge ersättning på dagen och hon verkar lite mindre hungrig nattetid, så jag har dragit slutsatsen att bröstmjölken inte längre är tillräcklig för min ganska robusta dam. (9 kilo tung...)
Så nu har jag tänkt att köra en liten "påminnelsekur" eller vad man nu ska kalla det. Har ett par funderingar... Hon är van vid vagning varför det känns som det logiska valet av verktyg då jag ändå ska introducera ramsan i sin kompletta form. Problemet är att det börjar bli Väääldigt trångt i vagnen. Verkar inte längre vara helt bekvämt. Ska jag flytta henne till sängen efter kuren eller ska jag ta det på en gång, men på så sätt introducera ännu en nyhet i buffningen?? Är rädd för att hon vaknar för att vagnen är för trång att stöka runt i. (Hon är en liten stökare)
Vad tycker ni visa människor??
Tacksam för svar!