Nästa undran jag nu har med vår lilla sex månaders solstråle är "den stora nappen frågan"!!! Usch, fasar för att denna tanke nu kommer upp och insikten att det här blir nästa "steg" att ta itu med. Undrar nu om den stjälper mer än den hjälper, men dilemmat är att vi om två veckor ska ut på vår första flygresa och jag vet ju att vid totalkaos och hänsyn till andra människor runtomkring kan nappen ibland vara en räddning.
Nu är det dock så att den lilla prinsen vaknar till om nätterna (kanske ca 4 ggr) och då vi tidigare inte lärt oss ramsa honom har det varit så enkelt att sätta in nappen och vips sover han vidare. Jag vet inte om dessa små uppvak nu är för att en förkylning råder eller om nappen är hans störmoment. Om det inte vore så att vi snart ska resa bort, så hade jag tagit itu med "nappen väck" NU, men... feg som jag är, så törs jag inte chansa innan "flygresan". Förstår ni dilemmat (min feghet)? Ska jag vänta med att ta bort nappen (kan förkylningen vara det som spökar) till efter resan?
Visste jag att vi hade en ramsa som satt som en smäck hade jag varit modigare, men ramsan har vi inte börjat med förens nu egentligen. Jag är inte helt säker på att vi gör rätt när vi ramsar, för började med att säga den när vi la ner honom i sängen och sedan fortsatte jag medan jag var kvar i rummet och så utanför rummet flera gånger (tills han blir tyst). Är jag rätt ute? Har nu läst att ramsan inte ska sägas då han ser en, men tyvärr har jag redan gjort det misstaget.
Hoppas på hjälp och pepp och tack alla ni underbara för goda råd. Måste ju säga att detta gjort vår lilla kille till världens mest GLADA, NÖJDA, TJOANDES lilla gosing.