Jag skapade en tråd igår, den finns här: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=22265
Den måste nog läsas för att förstå detta inlägg.
Men jag har kommit på massor av andra frågor också.
Först och främst så skrev jag fel, för i skrivande stund hade vi bara kurat två nätter, den tredje var alltså igår. Då såg det ut såhär:
18.50 Går in, tillrättalägger, solfjädrar, ramsar ggr 4+2
18.56 Går in, solfjädrar, ramsar ggr 4 (Ramsar ggr 4 strax efteråt)
19.00 Tyst
22.14 Gnäller, ramsar utanför dörren
22.17 Fortfarande lite gnäll, ramsar igen
22.19 Tyst
22.27 Gnäller, ramsar
22.32 Tyst
03.30 Gnäller lite, ramsar
03.38 Ramsar igen
03.40 Ramsar igen (Är inte jättesur, frågar bara lite. Låter trött!)
03.43 Går in, tillrättalägger, solfjädrar, ramsar (Blir arg, sen tystnar det nästan direkt)
03.55 Tyst.
Hon gnällde lite grann vid 6.55, men jag tror nästan att det är i sömnen hon låter så, för när jag gick in för att väcka henne såg hon väldigt yrvaken ut.
Jag och min vän, som hjälpte mig fredag, lördag och söndag förmiddag,
har totalt glömt av bekräftelseramsan!
Kan det vara därför hon gnäller några gånger per natt fortfarande?
Jag vill påpeka att "gnället" verkligen inte är högt, vid tretiden när hon var "vaken" en stund så hörde jag knappt nåt alls, speciellt eftersom vår gode vän mozart spelade så vacker för oss
Jag tycker det är så svårt det här med ramsan!
NÄR ska man egentligen låta bli att ramsa?
Är det OK att ramsa direkt vid minsta lilla pip, även om det blir fjärde natten inatt?
Åh, jag hoppas verkligen på svar från er kloka! Även om ni inte är "proffs", utan vanliga hemmakurare, så skulle jag bli såå glad av bara lite synpunkter.
Jag känner att jag har attityden av självklarhet när hon ska sova, men nu, när hon faktiskt gör det, så börjar jag nästan tvivla på om jag gör rätt.
Så, blir jätteglad för ett litet svar, en liten tanke eller så
Hälsningar från Ellas mamma!