Bakåtvänd sulky för lång grabb?!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Dixie
Inlägg: 182
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 11:07

Bakåtvänd sulky för lång grabb?!

Inlägg av Dixie »

Hej!
Jag undrar om vilken sulky jag ska köpa. Behöver en där min långa grabb får plats! Han är i sommar 3 år och ca 102 cm lång.
Helst en där jag ser mitt barn, men det verkar vara helt omöjligt att hitta...
Kram!
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:D

Har du kollat alla modeller/märken?

Kanske någon här på forumet har tips.

Vi har slutat med vagn vid den åldern och kört vår lilla Emmaljunga sitty om vi ska iväg på längre utflykter.

Lycka till!

:D
Dixie
Inlägg: 182
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 11:07

Inlägg av Dixie »

Hej!
Jag har kollat några av de vanligaste märkena Brio och några till. Men det finns inga sulkys där sitsen är vänd mot mig och så är de lite korta i ryggen. Det jag glömde skriva var att sulkyn främst kommer att användas till lillasyster som nu är ett år. Vi bor på landet och behöver en sulky som har bra och lite större hjul pga skogspromenader och grusvägar.
Storebror ska kunna använda sulkyn när vi är hela familjen och måste gå långt på utflykter i sommar. Då har han möjlighet att sitta/ligga vila/sova middagslur i sulkyn och lillasyster i sin vagn. Annars stå på ståbrädan, som han har gjort sen förra sommaren men då på lillasysters kombivagn. Han har inte haft eller suttit i egen vagn/sulky sen han var strax över två år :D .
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:D

Teutonia Timmy verkar folk väldigt nöjda med. Bra liggläge. Dock framåtvänd.

Brio race? Scooter?

Lycka till!

:D
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Inlägg av Tetz »

Hejsan :D

Kanske skulle det funka med en vagn med vändbart handtag? T ex Teutonia Mistral är ju förvisso ingen sulky, men väldigt smidig ändå. Fullt liggläge, och så kan man ju vända den framåt om de små benen är för långa för att åka bakåt.

Den blir rätt platt ihopfälld, så den funkar om man vill få plats med fler saker än vagnen i bakluckan :D
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Dixie
Inlägg: 182
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 11:07

Inlägg av Dixie »

Hej och tach för hjälp! :D
Ville bara berätta att det till slut blev en Crescent -09. Den är riktigt lång i ryggen och rejäl. :D
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"