hej
undrar om det är vanligt eller någon har erfarenhet av små barn som bajsar efter läggning.
Tösen är dryga året och sedan nån tid tillbaka (1-2månader?) händer det att hon efter läggning ställer sig upp bökar runt och ropar och kommer inte till ro -när man går in sen för att lägga ner igen visar det sig att hon har bajsat. Ibland kan det ske 2 gånger i rad samma kväll.
Det gör ju mig betydligt mindre benägen att bara vänta ut henne om hon reser sig upp och står och tjoar, jag vill ju inte att hon skall somna med bajs i blöjan! och hon är alldeles för liten för att bajsa med flit
Tankar, idéer tips?
hon är generellt sätt ganska lös i magen, så jag tror inte att tillsätta katrinplommon i morgongröten eller dyl är någon bra idé.
Bajsar efter läggning
-
Sagasmamma
Bajsar efter läggning
Storasyster född Mars 2009 (fick aldrig till det där med sömnen trots många försök)
Lillebror 21 september 2012
-
Nancy
Jag tycker att man med tiden utvecklar nån slags inre "radar" för när det är pga bajs som barnet har svårt att komma till ro.
Jag bär barnet till badrummet, byter och lägger ned och säger godnatt.
Skulle jag missa så har jag vanan att alltid kolla till barnen innan jag lägger mig. Jag bär ut det sovande barnet, byter och bär tillbaks.
Hälsningar från Nancy
Jag bär barnet till badrummet, byter och lägger ned och säger godnatt.
Skulle jag missa så har jag vanan att alltid kolla till barnen innan jag lägger mig. Jag bär ut det sovande barnet, byter och bär tillbaks.
Hälsningar från Nancy
-
TorpSara
Eftersom det är övergående, det är det ju, så skulle jag slå en snabb lov. Är det bajs känns det, är det inte bajs så går du bara ut, ungefär som om du glömt nått därinne. Vi hade mycket tandbajs efter läggning när kindtänderna kom, och det var både löst och eländigt starkt mot rumpan. Då gjorde vi exakt som Nancy.
-
Nancy
-
Sagasmamma
jo, det är väl ungefär sådär jag tänkte, skönt att höra att det är fler som gått genom samma trix. Nu verkar dock den 4e kindtanden brutit igenom, så kanske vågar man hoppas på lite mer ordning och reda på bajset 
Storasyster född Mars 2009 (fick aldrig till det där med sömnen trots många försök)