Fnurra med stort F

Skriv svar
Mrs Green
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 26 okt 2009, 18:44
Ort: USA

Fnurra med stort F

Inlägg av Mrs Green »

Hej!

Nu har vi fatt en fnurra vid dagsluren. Lille herrn vill inte lagga sig och har stora problem att somna. Mycket arga protester blandat med klagan och tillslut ledsna rop.
Nu har jag borjat fundera pa om det kan bero pa att luren ligger for tidigt pa dan.
Schemat vi har, och har haft sen han var ett ar, ser ut sa har:

Vakna och valling: 7
grot: 11
Sova: 11.45-13.15
mellis: 14
middag 17.30
Natti natti: 19

Vad tror ni?
Han ar inne i fortrotts just nu kan jag ocksa tillagga.
Men det borjar bli pafrestande for bada tva med dessa laggningar och jag vill sa garna veta vad jag kan gora for att det ska bli battre.

Kramar
älskling född -081017
Mrs Green
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 26 okt 2009, 18:44
Ort: USA

Inlägg av Mrs Green »

Idag kastade han sin kanin pa golvet efter att jag gatt ut med ramsan.
Sen grat han och var jatte ledsen.
Jag gick in och tog upp kaninen, la tillratta och ut.
Samma sak upprepades tre ganger och jag vet inte vad jag ska gora i det har laget.
Det gick en timme av ledsna skrik och kaninkastande och ingen somn.
Trots? Kollar han om sovningen kan ifragasattas?
Han blir ju saaaa ledsen, men kastar ju sjalv kaninen pa golvet sa fort jag gatt ut.
Nar sovtiden ar slut, ska jag bara latsas som ingenting och ta upp honom aven fast han inte sovit en blund?
Ja, som ni ser sa kan jag inte tanka klart just nu.
Kanske ni kan hjalpa mig.
älskling född -081017
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej! :D

Det låter helt klart som förtrots. :wink: Mina tips:

Du kan skjuta fram luren något om du tycker det passar, kanske 12 eller 12.15?

Får han gröt innan luren? Jag tror det behövs en riktig lunch här så magen är helt mätt och nöjd.

Massor av utevistelse med eget utforskande.

Massor av social delaktighet.

Massor av bus och skratt under dagen.

Självklar attityd och kaninen är nog bara en fråga som allt annat, och lite underhållning. Jag skulle ta upp den en gång och sedan köra med en rejäl ramsa istället. Han dör ju inte av att den ligger där om det nu är han själv som slänger ut den. Blir han ledsen och behöver lugnas kan du ju plocka upp den i förbifarten och sedan lugna (solfjädra) och gå med ramsa.

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Glömde :roll: :

Ja jag skulle plocka upp glatt och trevligt som om han sovit hela luren. "Nu är det dags att vakna" typ. 8) Och sedan bjuda på en fem minutare och lägga en halvtimme tidigare på kvällen. :wink:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Mrs Green
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 26 okt 2009, 18:44
Ort: USA

Inlägg av Mrs Green »

Hej igen!

Styrkt av ditt svar Bluna :D fick jag tag i attidyden igen och slutade oroa mig for att nagot var fel.
Fortrots ar det fraga om absolut och med det i huvudet fick jag inte spel nar proceduren med kaninen upprepades igen vid kvalls laggningen.
Gjorde som du sa och plockade upp kaninen en gang, sen gick jag inte in mer utan ramsade utanfor.
Han var ju valdigt trott eftersom han inte sovit tidigare pa dan, sa protesterna varade inte lange. Far se hur det blir imorgon
:roll:
Jag tror inte att han ar hungrig iallafall, for han ater verkligen en rejal portion med grot (tillochmed jag skulle bli riktigt matt om jag at den portionen :wink: )
Men jag kan helt klart fylla dagen med mera social delaktighet och bus 8) sa jag borjar dar, och lagger luren lite senare.
Aterkommer med uppfoljningen,
Kram! :heart:
älskling född -081017
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

:thumbsup: :heart:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"