Göra om klädkammare till sovrum?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
-Linda-

Göra om klädkammare till sovrum?

Inlägg av -Linda- »

Hej hej!

Vi har en stor klädkammare och idag fick jag en snilleblixt att göra om den till sovrum för sonen. Han har ett eget rum nu men eftersom han "bara" :wink: sover där nu så vore det så smutt att kunna nyttja det till annat.

Klädkammaren är 1,5x3 m och utan fönster.
Är det någon annan här som gjort så? Några tips att ge? Tror ni det går bra med ventilationen? Kan man göra rummet svalare på något vis?

Alla tips/funderingar mottages tacksamt! :D
Mamma till finaste Harry
född 21 april 2009 (39+2)
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag har en klädkammare som sonen har sovit i periodvis. Jag rekommenderar starkt att du installerar en mekanisk lite ventilations fläkt så du kan stänga dörren med rent samvete.

Lycka till med det perfekta sovrummet för övrigt. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tetz

Inlägg av Tetz »

Hej! :D

Vi har gjort om vår klädkammare, och den är ännu mindre 8) Dock finns ventilation så det är lugnt med luften.

Att göra det om lilla rummet till henne är bland det bästa vi gjort, för hennes nätter blev inte så stabila som vi ville så länge hon sov hos oss. Och vi bor ju i en tvåa.

Med vetskapen att vi ska sälja lägenheten om typ ett halvår, så ville jag behålla väggarna vita. Så istället köpte jag billig lila lakansväv och gjorde en fondvägg i tyg :D Och så hittade jag en billig matta på Rusta i samma mått som rummet, så blev det ännu mer ombonat. Sedan köpte jag fina wall-decos från Panduro och satte upp på väggarna. Bredvid spälsängen står en skojig stor låda med lock, där alla hennes leksaker får plats. Och vips hade vi en trea! :D Och hon älskar sitt rum :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Vi hade en klädkammare som vår första sov i.
Vi skippade dock dörren och tog ett mörkt draperi istället samt sågade upp ett litet fönster (som vi inte satte glas i alltså) som vette mot ett annat rum än dörröppningen. På så sätt blev det ny luft där inne.
På sommaren öppnade vi fönster i angränsande rum och lät det blåsa igenom även klädkammaren.
Mitt bästa tips är att själv sova där inne en natt, med stängd dörr om det är planen. Känns det kvavt så är det kvavt!
-Linda-

Inlägg av -Linda- »

Tack för alla tips! :D

Ska genast kolla upp ventilationsfläkt. En natt funkar absolut att sova därinne men eftersom det blir permanent så ska såklart luften vara bra. Jag själv vill ha det supersvalt när jag sover så jag tänker att det är det bästa, men frågan är om just det går att åstadkomma.

Det som jag tyckte var så bra var att det verkligen blir kolmörkt eftersom det saknas fönster...
Mamma till finaste Harry
född 21 april 2009 (39+2)
Fanny83

Inlägg av Fanny83 »

Charlie som har provsovit Harrys garderob hälsar att det var en av de bästa nätterna i hans liv. :D
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"