6 timmars tidsskillnad -oerhört tacksam för akut HJÄLP!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
linn&colette

6 timmars tidsskillnad -oerhört tacksam för akut HJÄLP!

Inlägg av linn&colette »

Hej,

Åker till NY på måndag morgon och är i stort behov av hjälp av att förstå detta med marginalkvarter och tidsskillnader. Har läst och läst på alla trådar jag kan hitta, men blir verkligen inte klokare på hur jag ska göra. Har precis kurat klart vår fem månader gamla dotter och allt har gått superbra! (13 dagen nu) Men nu börjar jag bli väldigt nervös att denna 10dagars NY-resa kommer att förstöra allt :(

Behöver skjuta fram tiden 3 timmar/2 dygn. (NY ligger 6 timmar efter) Vore otroligt tacksam om någon kan hjälpa mig med konkret exempel på hur mitt schema skulle kunna se ut de första två dagarna. (vi provade igår att ställa om tiden en timme, men det slutade bara med att vår dotter somnade sent och vaknade samma tid som vanligt, var urtrött och pajade hela dagen. Summa summarum blev att vi gick tillbaka till de gamla tiderna och tänkte börja förskjuta allt snabbt sen på måndag, tisdag)

Några viktiga hålltider: Vi kommer att lyfta planet 10.40 svensk tid och landa 14.20 amerikansk tid. Vi kommer även att behöva åka hemifrån tidigt, dvs väcka vår dotter, redan kl 6.30.

Hennes befintliga schema idag:
7.00 väckning (vaknar dock ALLTID 6.00 och blir "väckt" och får mat kl 6.30)
8.15-9.00 sova
9.45 äta BM
11.15-12.00 sova
12.45 äta
14-15.30 sova
15.30 äta
17.15-18.00 sova
18.00 äta BM
19.00 nattslurk BM
19.30 sova

För två månader sedan flög vi förövrigt till Paris (3 månader gammal). Det gick jättebra och vår dotter sov hela vägen. Jag kan tänka mig att hon även nu kommer att kunna sova mycket mer än de tider vi har i schemat. (trots att vi är inne på vår 13:e dag på kuren så måste vi fortfarande väcka henne varje dagslur) Ska vi rucka på schemat och låta henne sova vidare så länge hon kan/vill under flygresan?

Som sagt, oerhört tacksam för snabbt svar.

MVH
Linn
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"