Hej.
Behöver lite råd!
Lilla H som nu är 11 månader har tidigare haft en förkylning/magsjuka i ca 4-5 dagar, men har varit mycket bättre i 2-3 dagar. Har nu ingen feber, bajsar normalt, äter nästan som vanligt. MEN hon är nu så gnällig och klängig. Hon nöjer sig bara när pappa går och bär på henne. (Själv är jag nyopererad och kan inte bära på ett tag). Vi försöker så gott det går med social delaktighet osv.
Hon är annars en harmonisk liten muskelbyggare av rang, så vi känner inte igen henne nu.......
Tacksam för lite råd....
gnällig 11 månaders....
gnällig 11 månaders....
Mamma till lilla Sara 050615 som finns i himlen, lille J född 070224, och lilla H 090425 född i v 39+0
-
Kalaskakan
Vad sägs som att inte låtsas om att hon är gnällig? Kör på tex med social delaktighet, och om hon börjar gnälla så slamrar du på lite extra med kastruller och diskvatten (om du diskar tex), sjunger och visslar och har dig, demonstrerar hur verkligen skojigt du har det! Om hon fortfarande inte ger sig kan du fyra av värsta solskenssmajlet mot lillan och säga något i stil med "heeej du älskade lilla solbulle, vad söt du är idag" sticka henne nåt kul att ha i händerna, och sedan fortsätta diskandet.
Detta brukar funka mot allmän kinkighet hos min lilla goding...
Fast din tjej är ju såklart något äldre än min, men det kanske går att köra nån variant typ?
Hoppas det ger sig, förmodligen gör det det så fort hon och ni har kommit i spår igen. Lycka till!
Detta brukar funka mot allmän kinkighet hos min lilla goding...
Fast din tjej är ju såklart något äldre än min, men det kanske går att köra nån variant typ?
Hoppas det ger sig, förmodligen gör det det så fort hon och ni har kommit i spår igen. Lycka till!
Stolt mammamumin till Mimi-trollet 20091111