ja, jag erkänner, förvirringen råder
Men jag måste säga att du var väldigt grym på att ge mig en hel del svar på de frågor som jag inte lyckades ställa själv. Har varit med förr, eller hur?

Har infört smakisar sedan ett tag sen, men bara fruktpuré. Har kört med gröt under dagen idag, vi får se hur natten artar sig! Smakisar alltså, hon äter kanske bara en sked, vid vart mål! Gör det skillnad ändå??

Jag lägger henne alltid 10 minuter före sovpass. Jag misstänker att gråten beror på att hon inte kanske känner sig mätt riktigt? Slutar bjuda mat en halvtimme innan läggning, så magen kan få vila. Hon sätter fortfarande många rapar och spyor i halsen, kan det vara för detta hon inte hinner bli mätt inom ramen 1,5 timme?
Hoppas att hon mer och mer börjar acceptera smakisarna som "riktig" mat, så detta spyande äntligen kan avta!
Har som sagt kört rytm 12+45+2+45, men vill ändra till 11+1.5+2+45, men bara det, hon vaknar till som en klarvaken liten solstråle vid morgonluren, känns som det är omöjligt att få henne att somna om? Jag har slutat med att vagna, men är det en god idé att vagna för att få in henne i den nya rytmen?
Förstår du vad jag frågar?
Tilltänk schema:
8.00 - 10 Vaken (Amma först, och gröt sen)
10 - 11.30 sova
11.30 - 13.30 vaken(Amma och gröt, med kanske lite puré i)
13.30 - 15.30 sova
15.30 - 17.30 Vaken (amma och puré sen)
17.30 - 18.15 Sova
18.15 - 20.45 Vaken (amma och lite puré, majsvälling som smakis i flaskan innan läggning)
Tänkte avskaffa ensamleken på morgonen där, eftersom den aldrig lyckas, just på den tiden. JAg flyttar om den till förmiddagspasset.
Jag fick tipset att ge smakis först sen tutte. Smakis bör ges 10 min innan vanlig mattid, så hon inte hinner bli för hungrig. Väcka tidigare? Alltså störa naturliga sömnrytm? Jag inleder ju alltså varje vakenpass med käk, som det är nu.... Om hon hinner vakna själv, och alltså inte jag som tar upp henne först, ja då är hon ju väääldigt tuttig, smakisarna åker i vägga!

En sak som jag har tänkt över är att det går väldiga tid åt att mata och mata. Lugnt med mig alltså, men då blir det så lite tid åt det högt ärade Sociala Umgänget. Typ 20 minuter, eftersom hon läggs 10 minuter för "tidigt". Ja, emellan alla tuttar och smakisar måste ju hon få ligga på mage då och spyoch rapa

Då finnes det ju alltid tid att få ligga och glo på mig medans jag sysslar med något husligt tex... Min fråga är kanske jättelöjlig; Räknas detta som socialt umgänge? Är det för lite tid hon får till detta, eller är det bra som det är? Jag tycker ju nu att det är bra, då är det väl bra, eller hur? Haha, den osäkra förstagångsmamman har talat, väck med mig nu!
Alltså jag ser att jag återigen har lyckats skriva sådär jättejättemycket igen, hoppas verkligen att jag har varit mer klar den här gången iaf. Och jag uppskattar verkligen jättemycket att du svarar och hjälper mig, även fast jag postat såna långa invecklade inlägg.

Ska tänka på det i fortsättningen 8)
Trevlig lördagskväll!