Bebis är nu lite drygt 3 månader och ett riktigt litet matvrak, och ett petigt sådant... ! Så nu tycker mamma att det är dags för lilla björnen att börja förtära lite fast föda. Bara det att, det tycker inte lilla björn. Nej nej. Det krumbuktas och skriks och pips och gillas INTE under några somhelst omständigheter. Mamma hon sitter och nickar och är så glad och entuastisk över dssa puréer och mosade prylar av alla de slag (en åt gången), men lillan fortsätter vägra.
Vad nu detta?? Inte ens mosat päron utblandat med lite bröstmjölk gillas!!! En sådan dilikatess!!!! Ratad!!!!
Jag ler ju och skojar lite om det nu, men faktum är ju att det går ut lite över resterande mattid, alltså ammningen. Alltså, det resulterar i att hon inte alltid är helt mätt efte 1.5 timmar vaken och matad, och man får lägga en liten miinöjd björnis att gå sova... Detta händer ju nte jämt, men då och då, och när det händer lockas man gärna att ändå ge en liten insomningsslurk, vilket ju hämmar aptiten i kommande vakenpass... och eftersom hon är en sån "spyare" så känner jag att magen måste få vila lite, det är viktigt.
Men nu då, dt blr ju så långt! Många andra har ju redan berättat om amgin med detta forum, att man bara behöver skriva av sig lite och så löser det sig sedan av sig självt... men annars, om ni som har erfarenhet av detta, ni får gärna skriva till mig och dela med er av er klokskap.
Tack för mig!