hur kan jag stimulera philip på 7 månader till att åla?

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Skriv svar
irene
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 10 jan 2010, 09:22
Ort: Malmö

hur kan jag stimulera philip på 7 månader till att åla?

Inlägg av irene »

Hejsan alla godingar, har bara läst lite grann här men blev totalt jätteintresserad, speciellt av det där med att åla och krypa korsvis, boken; how smart is your baby är beställd, gåstolen undanlagd, hoppgungan likaså men nu är min fråga! Hur kan jag stimulera Phlip som allra mest o bäst till att åla o sen krypa? Med vänliga hälsningar Irene :)
Mamma till världen goaste kille,Philip 9 mån,kurad sedan 9 Jan 2010 född 090720
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hej och välkommen!

Kolla den klistrade tråden Goda råd om krypning. Där hittar du mycket.

Och min blogg har också råd.
irene
Inlägg: 45
Blev medlem: sön 10 jan 2010, 09:22
Ort: Malmö

Inlägg av irene »

tackar tackar, har nu varit inne på din blogg, jag tar hatten av för all din kunskap! superintressant, o många råd att plocka till sig. Än ska vi väl hinna Philip att lära sig att åla?! Ångrar nu att jag har låtit han sitta i sin gåstol men inte lönt att titta bakåt... nu tittar vi framåt :) Men du ska ha tack.
Mamma till världen goaste kille,Philip 9 mån,kurad sedan 9 Jan 2010 född 090720
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hej igen

Titta inte bakåt, framåt är bättre! :D

Det är mycket föräldrar kan göra för att stimulera till ålning. Olika lekar, spendera tid på golvet, berömma och stödja...

Inte minst vara övertygad om att ålningen är viktig.

Är man övertygad, kommer gärna motiveringen av sig själv. Kom bara i håg att börja smått. Inte kan någon bebis åla metervis de första dagarna. En meter första dagen är en bragd, två meter nästa dag er fantastisk!

Kalla och locka på Philip, så han kommer ålande till dig. Åla själv, så du ser hur tungt det är! Var glad, låt ålandet bli något positivt och trivsamt.

Och kom tillbaks hit om du behöver. Om inte annat för att lämna rapport!
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "