alltså det här med sittvagn...

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

alltså det här med sittvagn...

Inlägg av chokladkaninen »

... vilka är er bästa tips? :D

Bebbo, 15 mån, håller visserligen till godo med sin liggvagn i bakåtvänt sittläge, men det börjar bli lite trångt för hans ben, och vi själva håller på att få krupp på att baxa in åbäket i hissen. :wink:

Det här skulle jag behöva:
:arrow: En liten, framåtvänd sittvagn som får plats i hissen :lol:
:arrow: En 3-åring ska dock helst kunna klämmas ned i den vid behov, t ex vid akuta trotsutbrott. O:)
:arrow: Fullt liggläge är ett plus men inte nödvändigt, Bebbo sover sällan i vagn numera. :shock:
:arrow: Ståbräda måste man kunna haka fast på den!
:arrow: Hyggligt stora hjul så att den klarar skogspromenader.
:arrow: Ordentligt fotstöd - det har inte Storasysters vagn och det är bl a därför som den nu får gå i pension istället för att tralla vidare med Lillebror i. :?

:D Så snälla, har någon ett bra tips? Vad är det för vagn jag behöver? 8)
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Hej Chokladkaninen :D Jag var hmm vagnoman kanske :roll: Har haft en hel del vagnar och tyckte det var så kul med olika märken och modeller.

Jag sökte samma du gjorde men var främst ute efter en med fullt liggläge. Hittade två. Antingen McLarens som kostar typ närmre 4000:- :shock: eller Emmaljunga "skooter".
Jag köpte skootern och är såååå nöjd med den. Den är ombonad, nästan fullt liggläge, rejält fotstöd osv osv. Helt överkomligt pris också då jag köpte den på blocket för 1500:- och den var endast 6 mån gammal då :D

Jag har en ståbräda på den, fast ståbrädan jag har tillhör inte den vagnen så den sitter inte riktigt som den ska, men jag är ganska så säker på att det finns en ståbräda att köpa till.

Lycka till, kram :heart:
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
ElinN

Inlägg av ElinN »

Vi har också Emmaljunga Scooter! Den är toppen med rejäla hjul som rullar överallt! :D Har inte provat med ståbräda, så jag vet inte.

Enda nackdelen, som jag ser, är att den är ganska stor för att vara sittvagn. Men barnen sitter/ligger mkt bättre i den än andra sittvagnar tycker jag.

Annars finns ju Brio Race (tror jag den heter) som är mkt smalare och mindre men också har väldigt smala hjul...

Let us know! :D
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Vill rekommendera Teutonia Timmy, helt klart bäst enligt mig: fullt liggläge, smidig, liten ihopfälld och bäst i test enligt råd och rön!

Vi är mycket nöjda med den även om den inte används just nu utan får vänta på lillkillens tur.
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Tjejer, tack så hemskt mycket för guidningen i vagndjungeln! :heart:

Kajsa, jag gick på ditt tips och köpte en Teutonia Timmy på blocket. :D

Jag tror att vi kommer att bli mäkta nöjda med den. :wink: Nu ska den stora bumliga Knorr-liggvagnen (som jag kan rekommendera, by the way: stadig, rymlig, lättmanövrerad given sin storlek och förhållandevis billig :D) få flytta upp på vinden och vänta på bättre tider där. 8)
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

toppenköp...hoppas jag :oops: :D
ElinN

Inlägg av ElinN »

Hur är vagnen? :?: :D
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Egentligen älskar jag den - funkar lika bra för Storasyster som för Bebbo och tar sig fram i snödrivorna med bra "gung"; båda barnen gillar den! Men:

:cry: vår ståbräda passar inte till den och efter visst dividerande prutade jag på den i avsikt att köpa en Teutonia-ståbräda för mellanskillnaden. Men nån sån är det lögn att få tag på! :shock: Hade väl inte hjälpt så mycket i snön, men till våren behövs det. Storasyster går bra, men ska man långt (vi har inte bil så det är mycket promenad här :D) eller har bråttom är det helt nödvändigt att kunna erbjuda ståbräda när hon blir trött, alternativet är bärsele för Bebbo.

:cry: just den här vagnen har "cykelhjul". Som är stora och jättebra - men som Någon har skruvat loss ventilen på, så just nu är ett hjul platt.... Storasyster säger att hon har gjort det, men kan inte säga var hon har gjort av ventilen. :mrgreen: Så antingen har hon inte gjort det, eller så har hon gjort det men lagt ventilen på nåt smart ställe som hon inte kommer ihåg.... :roll: Så jag måste ta mig samman till att 1) hitta ventilen; eller 2) köpa ny ventil; eller 3) byta till originalhjulen som ligger i en kasse på vinden innan jag kan använda den igen. Vi får se vilket det blir. :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

Men du! Undra om inte du behöver den ståbrädan som jag har :D Som jag ska sälja. Den passade till min Teutonia spirit och heter typ "rockY board" eller något sådant. Den passar tyvärr inte på Emmaljungan, men jag har haft den där ändå 8)
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Kanske? :D Den jag har letat efter heter Kiddyboard och är liksom trekantig, med bara ett fäste fram. Vi kanske kan ordna ett byte - jag tror den jag har är en brio och den är helt vanlig med två "armar". Borde passa till även Emmaljunga.
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Johanna w.
Inlägg: 1083
Blev medlem: lör 13 okt 2007, 20:08
Ort: Bromma/ Stockholm

Inlägg av Johanna w. »

hmm. Nej, min har två armar men ska funka på Teutonia och McLaren, så den borde ju funka på din :?: Jag ska kolla upp det, så återkommer jag :D Ett byte låter toppen!
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"