Korrigerad ålder?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Citymamma

Korrigerad ålder?

Inlägg av Citymamma »

Hej!

Min son på 6 månader och 1 vecka föddes tre veckor för sent. Bör jag anpassa schemat efter en 6-månadersbebis eller 7-månaders?

Och: vad är er erfarenhet, när är det mest "naturligt" att ha det långa sovpasset, på morgonen eller kring lunch?

Stort tack om jag får svar!

Vänligen
Mamma till Samuel född i december 2004 och Lydia född i augusti 2006
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej och välkommen! :lol:

Du skall inte anpassa efter eventuell "försening" vid ankomst, utan köra på den ålder han har.

Jag tycker det bästa är att ha långlur mitt på dagen eftersom både fm-luren och em-luren tas bort med åldern, medans långluren är den som består under flera års tid. Jag tänker, så små justeringar som möjligt med tiden om du är med. :wink:

Fundera i långa loppet vad som passar så blir de små justeringarna så lätta att man knappt märker dem. :wink:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Citymamma :D

Är sonen en liten tröttis :?:

Jag skulle börja med att ha schema som för en 6-månaders och om det verkar mycket korta ned en smula. Det är jättesvårt att svara på. Mina två yngsta döttrar har alltid legat i överkant gällande sovtid medans mina två äldsta följde AW:s råd på pricken.

Jag gillar att ha långluren vid lunchtid men jag vet att det finns andra varianter också.

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hoppsan :lol:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"