Upprop mot SVT!
Nåja, att något uppmuntrar till en sak betyder det inte automatiskt att det leder till den saken...Nimrah skrev:Hej plutteli!plutteli skrev:
Men det spelar ju ingen roll, för man är ju tydligen en mobbare för att man kritiserar er.
(Och som sagt, eftersom flera här uttryckte ogillande mot tidigare gruppnamn har jag bytt namn på gruppen till "Vi som vågar kritisera SHN och BarnaBoken" så, Annas namn är helt borttaget från gruppenamnet!)
Det är inte kritik eller olika åsikter som kränker, sårar eller mobbar. Utan sådant som det före detta namnet som däremot indirekt sa att AWs "metoder" och alltså de som följde dessa per automatik ledde till barnmisshandel. Bra att du jobbar för en trevligare ton!
(Jag läste på gruppens sida och jag fann samma formulering där i informationen om grupen och i inläggen)
Kram på er alla och det var på tiden AW!!
/nimrah
Mamma till S 080818 och V 110126
Nej. Men att påstå att hennes råd uppmuntrar till vanvård och misshandel är fortfarande kränkande. Det är DET som är problemet.plutteli skrev:
Nåja, att något uppmuntrar till en sak betyder det inte automatiskt att det leder till den saken...
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
bäbis S 100717 Standardmodellerad
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
För min del tycker jag att det är märkligt att inte femminutersmetoden. Cry-It-Out eller Controlled Crying Method, som rekommenderas av alla BVC, och av alla s k sömnexperter runt om i världen, kritiseras det minsta. Barnen får skrika sig till sömns, mer eller mindre hysteriska. Hur värdigt är det
Och så på det - neuroleptika. På Theralenförpackningen står på tre ställen att det INTE ska ges till barn under två år. Det skriver barnläkarna rutinmässigt ut till sexmånaders spädbarn. Vem säger något om det
Men visst kan man hålla på och gapa om SHN. Det "värsta" med SHN är att den fungerar. Till de små barnens lugna förnöjelse.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
-
annawahlgren
Sussi skrev:Oj då... stackarn...miar70 skrev:Rickard känner sig som ett offer![]()
![]()
![]()
![]()
HEJA ANNA!!!
Heter inte "stackarn". Heter "stackrarna". Ja, så sa han faktiskt om alla de barn jag har förstört.
Ba´s´att du vet...
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
gladamamman
Tänk om folk ändå kunde ta och kolla vad det är de kritiserar innan de kritiserargladamamman skrev:Jag har ingen aning om hur man länkar, men Rickard Olsson tror tydligen att Anna Wahlgren-metoden = 5-minutersmetoden. Leta upp hans twitter och läs vad han skrev den 13 februari.
Ja, det är uppenbart att folk inte vet exakt vad de är kritiska emot, bara att de inte gillar metoden.
På tal om sömnmedel så har ni väl inte missat DN:s Insidan, igår och idag om barns sömnproblem. En familj som till slut fick ge sitt barn sömnmedel eftersom de inte fick annan hjälp. Tänk om de hade hittat SNH.
Har själv vänner med 1,5 åring som inte sover och nu pratar BVC om att det kan bli aktuellt med sömnmedel. SNH kan jag inte ens prata om, de är inte intresserade.
Fortsatt trådkapning här, förlåt...
På tal om sömnmedel så har ni väl inte missat DN:s Insidan, igår och idag om barns sömnproblem. En familj som till slut fick ge sitt barn sömnmedel eftersom de inte fick annan hjälp. Tänk om de hade hittat SNH.
Har själv vänner med 1,5 åring som inte sover och nu pratar BVC om att det kan bli aktuellt med sömnmedel. SNH kan jag inte ens prata om, de är inte intresserade.
Fortsatt trådkapning här, förlåt...
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
http://www.dn.se/insidan/majas-somnprob ... -1.1045637
http://www.dn.se/insidan/lakaren-sok-hj ... -1.1045696
http://www.dn.se/insidan/lakaren-sok-hj ... -1.1045696
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
http://twitter.com/GoGoRickard
Det var väl extremt dumt att man helt har missuppfattat saker när man ska kritisera det i SVT. Men inte hade jag förväntat mig så mycket annat heller.
Det var väl extremt dumt att man helt har missuppfattat saker när man ska kritisera det i SVT. Men inte hade jag förväntat mig så mycket annat heller.
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
Jo det känns allt lite sektlikt...Mata skrev:Jag tycker namnbytet var bra, helt annan klang eller hur man ska säga. Även om jag ändå tycker att det är jobbigt med alla dessa mysko grupper som samlas kring saker de inte gillar...
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6