Upprop mot SVT!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Låst
caln

Inlägg av caln »

:heart: Heja Anna!!!!! :heart:
Son född jan-05
Dotter född 1/7-09
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
plutteli

Inlägg av plutteli »

Nimrah skrev:
plutteli skrev:
Men det spelar ju ingen roll, för man är ju tydligen en mobbare för att man kritiserar er.

(Och som sagt, eftersom flera här uttryckte ogillande mot tidigare gruppnamn har jag bytt namn på gruppen till "Vi som vågar kritisera SHN och BarnaBoken" så, Annas namn är helt borttaget från gruppenamnet!)
Hej plutteli!

Det är inte kritik eller olika åsikter som kränker, sårar eller mobbar. Utan sådant som det före detta namnet som däremot indirekt sa att AWs "metoder" och alltså de som följde dessa per automatik ledde till barnmisshandel. Bra att du jobbar för en trevligare ton!

(Jag läste på gruppens sida och jag fann samma formulering där i informationen om grupen och i inläggen)

Kram på er alla och det var på tiden AW! :heart: !

/nimrah
Nåja, att något uppmuntrar till en sak betyder det inte automatiskt att det leder till den saken...
Mamma till S 080818 och V 110126
Nimrah

Inlägg av Nimrah »

plutteli skrev:
Nåja, att något uppmuntrar till en sak betyder det inte automatiskt att det leder till den saken...
Nej. Men att påstå att hennes råd uppmuntrar till vanvård och misshandel är fortfarande kränkande. Det är DET som är problemet.
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, kära Nimrah :heart:

För min del tycker jag att det är märkligt att inte femminutersmetoden. Cry-It-Out eller Controlled Crying Method, som rekommenderas av alla BVC, och av alla s k sömnexperter runt om i världen, kritiseras det minsta. Barnen får skrika sig till sömns, mer eller mindre hysteriska. Hur värdigt är det :?:

Och så på det - neuroleptika. På Theralenförpackningen står på tre ställen att det INTE ska ges till barn under två år. Det skriver barnläkarna rutinmässigt ut till sexmånaders spädbarn. Vem säger något om det :?: :!:

Men visst kan man hålla på och gapa om SHN. Det "värsta" med SHN är att den fungerar. Till de små barnens lugna förnöjelse.

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sussi

Inlägg av Sussi »

miar70 skrev:Rickard känner sig som ett offer :?
Oj då... stackarn... :? :roll: :wink:

HEJA ANNA!!! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

plutteli skrev:Nåja, att något uppmuntrar till en sak betyder det inte automatiskt att det leder till den saken...
:D Förstår inte att jag inte har tänkt på det förut #-o
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Sussi skrev:
miar70 skrev:Rickard känner sig som ett offer :?
Oj då... stackarn... :? :roll: :wink:

HEJA ANNA!!! :heart:
:D Tack, du kära :heart:

Heter inte "stackarn". Heter "stackrarna". Ja, så sa han faktiskt om alla de barn jag har förstört.

Ba´s´att du vet... :roll:

:lol: :heart: :lol:
gladamamman

Inlägg av gladamamman »

Jag har ingen aning om hur man länkar, men Rickard Olsson tror tydligen att Anna Wahlgren-metoden = 5-minutersmetoden. Leta upp hans twitter och läs vad han skrev den 13 februari.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

gladamamman skrev:Jag har ingen aning om hur man länkar, men Rickard Olsson tror tydligen att Anna Wahlgren-metoden = 5-minutersmetoden. Leta upp hans twitter och läs vad han skrev den 13 februari.
Tänk om folk ändå kunde ta och kolla vad det är de kritiserar innan de kritiserar :evil:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fanny83

Inlägg av Fanny83 »

Ja, det är uppenbart att folk inte vet exakt vad de är kritiska emot, bara att de inte gillar metoden.

På tal om sömnmedel så har ni väl inte missat DN:s Insidan, igår och idag om barns sömnproblem. En familj som till slut fick ge sitt barn sömnmedel eftersom de inte fick annan hjälp. Tänk om de hade hittat SNH.

Har själv vänner med 1,5 åring som inte sover och nu pratar BVC om att det kan bli aktuellt med sömnmedel. SNH kan jag inte ens prata om, de är inte intresserade.

Fortsatt trådkapning här, förlåt...
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
Fanny83

Inlägg av Fanny83 »

Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
cissii

Inlägg av cissii »

http://twitter.com/GoGoRickard

Det var väl extremt dumt att man helt har missuppfattat saker när man ska kritisera det i SVT. Men inte hade jag förväntat mig så mycket annat heller.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
galaxen

Inlägg av galaxen »

Mata skrev:Jag tycker namnbytet var bra, helt annan klang eller hur man ska säga. Även om jag ändå tycker att det är jobbigt med alla dessa mysko grupper som samlas kring saker de inte gillar... :)
Jo det känns allt lite sektlikt... :wink:
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
galaxen

Inlägg av galaxen »

Den springande punkten är ju trots allt att man som programledare i SVT inte kan kräka ur sig sina privata åsikter i sändning.
Så det är knappast synd om lille Richard.
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
Låst

Återgå till "Kackelforum"