Ta bort nappen??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
orkide

Ta bort nappen??

Inlägg av orkide »

Jag har börjat läsa barnaboken och funderar på att testa Sova hela natten kuren på min 6 månaders pojke. Problemet är att han vaknar väldigt ofta, ibland varje halvtimma och har tappat nappen, och nu funderar jag på att ta bort nappen, men vet inte hur man ska göra detta utan att få en skrikande pojke som varken kan somna eller fortsätta sova utan napp. Hur har ni gjort? Han skriker och skriker om man försöker söva honom utan napp, det är inte så att han ger upp heller.. Hur gör man?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:

Tro mig eller ej, men bestämmer du dig för att kura och genomför Sova hela natten-kuren efter konstens all regler, glömmer han nappen på en natt.

(Om du gör det :wink: )

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
fisken

Inlägg av fisken »

Hej orkide! Uppmuntran :D
Nappen bort? Svaret är JA. Min son(11mån) sov bra eller ganska bra när han hade nappen men så tyckte vi det blev allt sämre så förra veckan så bestämde vi oss, nappen skall bort! Vi har kört efter barnaboken sedan han föddes så rutiner och schema hade vi sen tidigare nu skulle vi bara sätta ramsan och på det sättet få bort nappen och göra honom trygg i sängen. Det gick över förväntan... Natten som gick var vår fjärde natt utan napp och han sov utan ett pip i 12 timmar då jag väkte honom!
Du kan läsa mer om hur vi gjorde mm under" allt var så bra och lugnt!" på föräldraforumet kura barn mellan 4-12 mån.

Stort lycka till

Mamma till Noel20090306 :heart:
orkide

Inlägg av orkide »

Tack :) All uppmuntran behövs, har nu ävan beställt sova hela natten boken, här ska kuras :wink:
Hur brukar era ramsor lyda? något tips på ramsa.... :?
eken-steken

Inlägg av eken-steken »

Vår ramsa är enkel: "Natti-natti, sussi-gotti"

Läs på ordentligt innan du kurar, det gjorde vi, men jag har ändå behövt ställa några frågor på forumet, för osäkerheten är den största fienden!

Lycka till!
Mian71

Inlägg av Mian71 »

Jag var riktigt riktigt orolig för att ta bort nappen då min lilla prinsessa skulle kuras. Men det är som det sägs.. De glömmer!!!
Det var nog mer jag som var beroende av den där nappen än vad hon någonsin var.
Lycka till!!
Kram
Mian
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"