Ta bort nappen??
Ta bort nappen??
Jag har börjat läsa barnaboken och funderar på att testa Sova hela natten kuren på min 6 månaders pojke. Problemet är att han vaknar väldigt ofta, ibland varje halvtimma och har tappat nappen, och nu funderar jag på att ta bort nappen, men vet inte hur man ska göra detta utan att få en skrikande pojke som varken kan somna eller fortsätta sova utan napp. Hur har ni gjort? Han skriker och skriker om man försöker söva honom utan napp, det är inte så att han ger upp heller.. Hur gör man?
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Hej orkide! Uppmuntran
Nappen bort? Svaret är JA. Min son(11mån) sov bra eller ganska bra när han hade nappen men så tyckte vi det blev allt sämre så förra veckan så bestämde vi oss, nappen skall bort! Vi har kört efter barnaboken sedan han föddes så rutiner och schema hade vi sen tidigare nu skulle vi bara sätta ramsan och på det sättet få bort nappen och göra honom trygg i sängen. Det gick över förväntan... Natten som gick var vår fjärde natt utan napp och han sov utan ett pip i 12 timmar då jag väkte honom!
Du kan läsa mer om hur vi gjorde mm under" allt var så bra och lugnt!" på föräldraforumet kura barn mellan 4-12 mån.
Stort lycka till
Mamma till Noel20090306
Nappen bort? Svaret är JA. Min son(11mån) sov bra eller ganska bra när han hade nappen men så tyckte vi det blev allt sämre så förra veckan så bestämde vi oss, nappen skall bort! Vi har kört efter barnaboken sedan han föddes så rutiner och schema hade vi sen tidigare nu skulle vi bara sätta ramsan och på det sättet få bort nappen och göra honom trygg i sängen. Det gick över förväntan... Natten som gick var vår fjärde natt utan napp och han sov utan ett pip i 12 timmar då jag väkte honom!
Du kan läsa mer om hur vi gjorde mm under" allt var så bra och lugnt!" på föräldraforumet kura barn mellan 4-12 mån.
Stort lycka till
Mamma till Noel20090306
-
eken-steken